• Izolált szisztolés hipertónia???

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Orvos! 21 éves vagyok 166cm 52 kg, tehát nincsen túlsúlyproblémám. Mégis ma délután arra lettem figyelmes, hogy a látásommal kezdett valami probléma lenni. Nem láttam rendesen, mintha napba néztem volna, foltokba nem láttam. a Periféria teljesen látatlan volt számomra. mintegy 45percen keresztül, míg iskolából hazaértem. A végén enyhe fejfájás kezdett jelentkezni. Otthon egyből megmostam az arcom, majd édesanyám javaslatára megmértem a vérnyomásom.Akkor már magamnak is bemagyarázva a rosszat, szinte eszméletvesztés határán voltam. Vérnyomásmérés eredménye: 154/57 pul:75 Azonnal lefeküdtem aludni próbáltam. Kb 17 perc múlva szörnyű fejfájás kínzott, olyan amilyet még nem éreztem. Bevettem görcsoldót, fájdalomcsillapítót, ami nem használt. Akkor mégegyszer megmértem a vérnyomásom: 122/67 volt, a látásom alul még foltos volt egy kicsit. Mi lehet ennek az oka. Most 2 órával később vagyok, a fejem még mindíg szét robban. Remélem tud segíteni. Köszönöm szépen. Szép Napot!

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Milyen volt a fejfájás? Egyoldali, homloktáji, tarkótáji? Görcsös, feszítő? Bennem felmerül egy migrén lehetősége, esetleg a látászavar ennek a bevezető tünete (aura) is lehetett. Egyetlen magasabb vérnyomásérték alapján nem mondanám hypertoniásnak (bár okozhatta vérnyomás-kiugrás is a panaszt), esetleg ABPM-et lehetne nézni, de én inkább a migrénes eredetet tartom valószínűnek a leírtak alapján. Ennek kivizsgálása, diagnosztizálása a neurológus területe.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. június 30., 17:08; Megválaszolva: 2011. július 01., 22:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés