• Még mindíg a 10.15-kei levelem folytatása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/ Nő ! Megköszönve válaszát, pontosítanom kell,mert az esti vérnyomáscsökkentő gyógyszer nevét tévesen adtam meg: Norvasc 5mg. (Nem Novoril,nem is tudom,hogy jutott eszembe ez a gyógyszer,soha nem használtam/.).Utána néztem ,ez viszont mellékhatásként okozhat bokaduzzanatot.Mit tegyek,menjek kivizsgálásra,vagy maradhat a gyógyszer változatlanul. Igaz,van amikor 7,5 mg-ot is beveszek,ha megugrik a vérnyomásom. Másik problémám,amiről szintén előző levelemben írtam ,1997-ben műtöttek pajzsmirigy rosszindulatú daganata miatt,1998-ban kivették a másik pajzsmirigyemet. Azóta L-Thyroxint szedek. Az előző orvosom azt mondta 50 mg-ot szedjek naponta 6 hétig,most elküldött az új háziorvos vérvételre,és a Thyreoidea-Stimuláló eredménye 9,1mU/l. A fejem állandóan zsibbad,fáradékony vagyok,és a vérnyomásom is ingadozik.Azonkivül hízom is,töredezik a hajam,és szédülök. Most 75 mg. L-Thyroxint szedek 6 hétig,és azután megint vérvétel. Nem lehet ezt szakorvossal állandóan kontrollálni? Köszönöm,hogy elolvasta kérdéseimet.

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Semmi gond, én is erre a hatóanyagra gondoltam, csak más gyári névre tippeltem. A Norvasc valóban okozhat lábdagadást, bár ha jól emlékszem, a háziorvos ezt már lecserélte. Vezessen vérnyomásnaplót, illetve továbbra is javasolnám az ABPM-et, és ezek függvényében jön szóba a gyógyszermódosítás. Ha Norvasc nélkül is dagad a lába, akkor kardiológiai kivizsgálás lehet a következő lépés, bár túlsúly, vénás elégtelenség is okozhat bokaduzzanatot. A pajzsmiriggyel kapcsolatosan amit a háziorvos csinált, az korrekt - a TSH alapján alacsony volt a hormonpótlás adagja (ez felelhet a panaszokért is, akár még a lábdagadásért is, bár az akkor inkább a lábszáron jelentkezne), a háziorvos emelt rajta, és ezt később kontrollálja, valószínűleg a szakorvos is ezt tette volna. Esetleg a tumoros előzmény miatt lenne érdemes időnként szakorvosi kontrollra járni, hogy erre milyen sűrűn van szükség, valószínűleg szerepel az ambuláns lapon.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. október 25., 15:07; Megválaszolva: 2010. október 31., 19:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés