• Vérnyomáscsökkentő elhagyása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Napok óta nem szedem a vérnyomáscsökkenő gyógyszeremet. Mikor még felírták, túlsúlyos voltam, de azóta leadtam több mint 20 kilót. Sokszor már annyira levitte, hogy az ájulás kerülgetett. A mennyiség egy Concor 5mg fele volt naponta. Most, hogy nem szedem, a vérnyomásom "normális" tartományban van, 120-130 körül. Azt érzem mintha a pulzusom emelkedett volna, az eddigi 60-70 helyett 80-90 közé esik. A problémám az lenne, hogy mióta nem szedem a gyógyszert , szorít a mellkasom, és elég furcsa jellegű szédülések törnek rám. Lehet ez gyógyszer elvonási tünet ? Esetleg ne hagyjam el a gyógyszert ? Mitől szorít a mellkasom és mitől lehet az az ijesztő szédülés? Előre is köszönöm a választ

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! A Concor abbahagyásakor jelentkezhetnek "elvonási tünetek", leginkább a pulzusszám emelkedése tartozik ide. A mellkasi fájdalom erősödése inkább koszorúér-betegekre lenne jellemző, a szédülést már kevésbé tudom magyarázni. Javasolt orvosi felügyelet mellett elhagyni a gyógyszert a dózis fokozatos csökkentésével. Ha a mellkasi fájdalom továbbra is fennáll, kardiológiai kivizsgálás javasolt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. augusztus 01., 10:22; Megválaszolva: 2010. augusztus 02., 19:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés