Concor tabletta

Tisztelt Doktornő!

Középkorú nemdohányzó nő vagyok, évek óta kezelt magasvérnyomással és szinusz tachykardiával. A közelmúltban új gyógyszert kaptam, Concor 2x5 mg. Előtte a Concor 5 Plus-t szedtem egy rövid ideig, de rosszul éreztem magam tőle, ezért lett lecserélve a síma Concorra meg egy vízhajtóra (Apadex 1, 5). Sajnos most sem érzem jól magam, elzsibbadnak a végtagjaim, meg a számszéle, szédülök erősen, forróság és nyomás van a mellkasomban. Számíthatok rá, hogy ezek csak kezdeti mellékhatások és elmúlnak (mikor), vagy másik gyógyszer kell? Viszont a kardiológushoz - aki felírta - csak időpontra lehet menni (1 hónap múlva), addig is mit tegyek?

Még Cardilopint  is szedek 5 mg-ot évek óta, azzal sose volt bajom, viszont az ACE-gátlókra érzékeny vagyok.

Válaszát köszönöm: Eszter

WEBBeteg szakértő válasza magas vérnyomás témában

Kedves kérdező! A panaszok nem írhatóak egyértelműen a Concor rovására (a szédülés lehet vérnyomásesés, alacsony pulzus következménye, végtagzsibbadás is előfordulhat, de ritka mellékhatás) . Rosszullétek esetén érdemes lenne vérnyomást, pulzust mérni, ez segíthet az objektivizálásban. Ha a panaszok jelentkezése egyértelműen a Concorhoz köthető, szóba jön a gyógyszercsere (vagy a dózis csökkentése - nem írja, mit szedett korábban és milyen adagban), ezzel kapcsolatosan háziorvosa is tud Önnek segíteni, amennyiben kardiológusa nem elérhető.Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. július 10.

Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)

Magas vérnyomás , gyógyszer elhagyása
Tisztelt Doktornő! 1 éve kb diagnosztizáltak magas vérnyomást nálam! Teljes labor tökéletes , terheléses ekg átlag feletti, hasi UH tökéletes! Valsartan 80...
Melyik az erősebb béta blokkoló? melyik...
Tisztelt Weborvos! Tisztelt dr. Nő/Úr! azt szeretném kérdezni, hogy a Nebivolol vagy Lokren az erősebb pulzuscsökkentő? melyik hat jobban a vérnyomásra? hány...
Magasvérnyomás és fehérállományi laesio
Tisztelt Doktornő! 34 éves, sportoló, úgy gondolom, hogy egészségesen élő, nem dohányzó férfi vagyok. 2013 óta szedek Bisoprolol 5mg tablettából egy felet...
Vérnyomáscsökkentő váltás
Tisztelt Doktornő! Az alábbakkal kapcsolatban kérném tanácsát: 7 hónapja kezdődő magasvérnyomásra 2 mg vidotint szedek, 3 honapja COVID-os lettem mely...
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémával fordulnék Önhöz. 32 éves vagyok 16 éves korom óta magasvérnyomás beteg. Ezalatt idő alatt több gyógyszert kipróbáltam...
Szédülés,hányinger, tarkófájdalom
Tisztelt Doktornő! Pár napja gyógyfürdőzés közben a szaunázást és a hidegzuhanyt váltogattam párszor egymás után. Erős tarkófájdalmat, fülzúgást, hányingert...