• Magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot kívánok tisztelt Doktor Úr/Nő! azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy barátomnál megállapították, hogy magas vérnyomásban szenved. egyik éjszaka arra ébredt, hogy nem kap levegőt és nagyon gyorsan kezdett verni a szíve. elmentünk az ügyeletre és kapott egy gyógyszert, amit most is szed. 2nap múlva ismét menni kellett a kórházba, mert nem kapott levegőt. 180/110 volt ekkor a vérnyomása.megvizsgálták a szívét is ekg-n (azt hiszem)de azt mondták, hogy a szívének nincs különösebb baja. de nekem furcsa, mert azt mondta, hogy nem érzett semmit, nem fájt a feje, nem vert gyorsan a szíve, csak azt mondta , úgy érzi mintha beszorult volna neki a levegő, és nem kapott levegőt rendesen. most egy gyógyszert reggel és este kell bevennie. és mérnem kell a vérnyomását naponta 3szor. 2hét múlva kell visszamennünk az orvoshoz.én attól félek, hogy nem csak ez a baj, hanem talán a tüdejével is van valami gond, vagy a magas vérnyomás kapcsolatban állhat a nehézlégzéssel? azzal, hogy nem kap rendesen levegőt? és ez mindig csak este jön nála elő, ez a rosszullét. tudni kell, hogy 30éves,stresszes munkahelye van, túlhajszolt életvitel stb.  167cm és 87kg, lehet hogy túlsúlyos is és naponta 3üveg sört meg szokott inni. tudom, hogy ez mind kockázati tényező de most megvonom tőle ezeket és fogyókúrázik is. kérdezném, hogy mi a teendő, ha tényleg beszorul a levegője? mit lehet tenni ez ellen? és a magas vérnyomását be lehet állítani?meg lehet gyógyulni belőle? nagyon köszönöm előre is a válaszát!  

        üdvözlettel:Csillus

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező!

        A vérnyomáskiugrás okozhat fulladást, légszomjat, bár egy egyébként egészséges fiatalembernél nem feltétlenül kellene ilyen panaszokat kiváltania. Érdemes lenne szívultrahangot csináltatni, nincs-e valamilyen szervi eltérés a háttérben, de a fulladásos panaszok miatt természetesen tüdőgyógyászati (esetleg allergológiai) vizsgálat is szóba jön - ezektől függ, milyen gyógyszer segíthet, ha ismét jelentkezik nehézlégzés.


        A vérnyomás egyébként általában jól beállítható, bár a túlsúly, a stressz és a napi 3 üveg sor nem sokat segít - nagyon helyes, hogy próbálnak változtatni. Jó lenne azt is kideríteni, nincs-e valamilyen egyéb ok (pl. veseeltérés), ami kiváltotta a magas vérnyomást. Ebben belgyógyászati, kardiológiai szakrendelés segíthet. Ha nincs ilyen ok, elképzelhető, hogy életmódbeli változatásokkal normalizálódik a vérnyomás, akár még gyógyszerre sem lesz szükség, de mindenképpen indokolt egy kivizsgálás.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-05-28 09:29:46; Megválaszolva: 2011. október 04., 11:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés