• Kiugró, magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Dr Nő, /Úr! Magas vérnyomással küszködő, 48-éves néggyermekes apa vagyok! Rendszeresen szedem a részemre fölírt gyógyszereket, COVEREX-AS, és ASTRIX, VALAMINT alkalmanként stressz oldót, ill. kedélyjavitót. Mégis történik olyan, hogy kiugrik a vérnyomásom 200/110-re, nagyon szédülök, és nagyon-nagyon megijedek! Kérdésem az, hogy lehet ez fronthatásoktól, vagy különböző más gyógyszerektől? Pld. Most május 1.-én becsípődött a derekam, annyira hogy ágyba kerültem, mert mozgásképtelen voltam.Ki jött hozzám az ügyelet, és megszúrta a derekamat, ugynevezett szteroiddal, és irt föl gyógyszerben is, mégpedig MEDROLT, és SIRDALUD MR-t.Ezen gyógyszerek szedése után négy nappal ugrott ki a vérnyomásom, úgy hogy mentőt kellett hivni! NAGYON FÉLEK, MINDENHOL BESZÉLNEK AZ ÚGYNEVEZETT SZÉLÜTÉSRŐL! Az én házi orvosom ma is mért nekem 180/110-es vérnyomást, és azt mondta mehetek haza!! Szeretnék megoldást találni a gyógyulásomra, Tisztelettel kérném segitségüket! Köszönettel egy néggyermekes apa!

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező!

        A Medroltól emelkedhet a vérnyomás, bár, ha jól értem, ettől függetlenül is vannak jelentősen emelkedett értékek. A gyógyszerelést ki lehetne még egészíteni, ebben a háziorvoson kívül belgyógyász vagy kardiológus szakorvos is segíthet. Ha van otthon vérnyomásmérő, érdemes lenne vérnyomásnaplót vezetni, napi 2-3 alkalommal, lehetőleg azonos időpontban, nyugodt körümények között mért értékeket feljegyezve, ez sokat segíthet a kezelés és az esetleges további vizsgálatok megtervezésében. A sóbevitel és az alkoholfogyasztás mérséklése, túlsúly esetén fogyás, ha dohányzik, annak elhagyása, valamint rendszeres testmozgás (pl. napi fél óra séta) is segíthet a vérnyomás csökkentésében.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-10 21:51:55; Megválaszolva: 2011. szeptember 30., 09:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...