• Mellkasi fájdalom, magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm!27 éves férfi vagyok.Egy hónapja elmentem háziorvosomhoz, mert mellkasi fájdalmaim voltak és a kezem és a lábam napokig hideg volt. Megmérte a vérnyomásom magas volt (160/80) és elküldött EKG-re.Megállapította, hogy Sinusos tachycardiám van. Coviogal-t írt fel (napi 1 tabletta),mondta hogy menjek vissza egy hónap múlva ,és majd akkor csökkentjük az adagot.A mellkasi fájdalmaim egy darabig elmúltak, de most megint jelentkeztek. A vérnyomásom általában 120/60 körül van. A kezem még mindig elég gyakran hideg, és az utóbbi két hétben elég gyakran nehezen veszem a levegőt.És gyakran jobban izzad a hónaljam, mint szokott.Néha még mindig kihűl a lábfejem(általában a bal)és bevizesedik.Ez kb. egy-két napig tart. Kb. 4-5 hete volt egy gyulladt fogam amit gyökérkezelni kellett.Az ínyem a kezelt fog mellett azóta is nagyon gyakran begyullad.(néha a torkom is)Ezt követően szokott jelenkezni a láb hidegsége is.Lehet a panaszok közt összefüggés? Ma visszamentem a háziorvosomhoz elmondtam neki a panaszaimat, és azt mondta hogy szedjem tovább a coviogalt napi (napi 1), a többi panaszommal nem nagyon akart foglalkozni.A fogíny gyulladásomra ajánlott egy szájöblítőt Chlorhexamed-et.Szájöblítőt már használtam eddig is csak Elmexet. Engem nem nagyon nyugtatott meg. Ön szerint várjak és szedjem tovább a Coviogalt ,vagy menjek el egy másik orvoshoz? Csak nem tudom hogy kihez. Köszönöm válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Tisztelt Kérdező!
         
        Először is egy 27 éves, azaz fiatal embertől a családi anamnézisét kérdezném ki: volt-e, van-e szív- érrendszeri beteg a családjában /szülei, nagyszülei, testvérei között/? Ez azért alapvető, mert ha a családjában több magas vérnyomásos, esetleg szívinfarktusos beteg volt, akkor Önnél is gyanakodni lehet erre. Ha nem terhelt a családfája - bár akkor is lehet ilyen betegsége -, akkor talán nem ebben az irányban gondolnék első nekifutásra.
        Amennyit rövid leírása alapján fel tudok vetni:
        1. Lehet, hogy kimerült, feszült élethelyzetben van, ami mellkasi panaszt (szúró-nyomó fájdalmakat), szapora szivverést esetleg a végtagok zsibbadását, a kiserek spazmusa (öszehúzódása) révén azok hidegségét okozhatják.  Ehhez hasonló testi tünetek aztán félelmet generálva még nehézlégzéses panaszokat is okozhatnak. Az orvosa által felirt Coviogal ( bisoprolol) a szapora szivverését, a vérnyomását csökkenti, a szimpatikus hatásokat mérsékli. A fogíny gyulladásával szintén első körben nem hoznám a fenti tüneteit direkt összefüggésbe, de a kimerültségről és ily módon a meggyengült védekezőrendszerről is árulkodhat.
        2. ha az előbbit Ön is és orvosa is kizárja , és komolyabbnak ítélik a helyzetet, akkor az érrendszert is érintő betegségek irányában kell vizsgálatokat kezdeni. Ezt kardiológus, belgyógyász (ha van a közelben , akkor angiológiában is jártas) szakorvos tegye!
         
        Dr. Bíró Csaba István, kardiológus-belgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-04-25 22:37:25; Megválaszolva: 2011. július 28., 07:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés