• Enyhén magas, de ingazdozó vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomása van. Mostanában naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban van. Gyógyszert nem szed. Más betegségről nem tudunk, de a triglicerid szintje legutóbb 4, 09 mmol/l, a HDL koleszterin pedig 0, 8 mmol/ l eltérést mutatott a referencia értékekhez képest. Volt szemfenék vizsgálaton. Ott az egyedüli eltérés a kereszteződési tünetek voltak, amit úgy tudok a magas vérnyomástól alakul ki. Kérdésem az lenne, hogy a gyógyszeres kezelés elkerülhetetlen- e ilyen esetekben? A kereszteződési tünetek a szemfenéken azt jelentik-e, hogy már valószínüleg más szervekben is fellépett érkárosodás? Illetve utolsó kérdésem, hogy ezeket kezeléssel vissza lehet- e fordítani vagy csak megállítani a romlást? Ilyenfajta romlás mennyire hajlamosít a szívet ereket érintő betegségekre.... szívinfarktus, stroke, egyebek? Előre is köszönöm a válaszát! Üdvözlettel! Anikó

        Dr. Molnár Dóra válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező! Természetesen az életmód optimalizálása elsődleges, de - mint ahogy írja - már úgynevezett célszervkárosodás is van, valószínűleg szükséges a gyógyszeres kezelés. Az kezdeti érfal elváltozások egy része még javulhat is, illetve a romlás megállítható, vagy nagymértékben lassítható. Ezt több tényező befolásolja. EKG, szív és vese ultrahang vizsgálat is javasolt az állapot felmérés részeként. A szemfenéki eltérés arra mutat rá, hogy az érfalak érintettek, de azt nem lehet ebből tudni, hogy mely szervben milyen mértékben. Ez igen nagy enyéni különbségeket mutathat. Jobbulást kívánok a férje számára, Önnek pedig erőt az életmódváltozásban való támogatáshoz! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2018. november 08., 10:35; Megválaszolva: 2018. november 08., 23:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy szükségem lenne egy kis információra. Édesanyámmal már kifizettünk egy welness hetet, de akkor még nem tudtuk ,hogy magas vérnyomásos. A vérnyomása kezelés nélkül 160/90 190/100 is...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 24 órás vérnyomásmérés átlaga 140/73 lett. Korábban, 5 éven keresztül versenyszerűen sportoló (motocross), de 3 éve abszolút mozgásszegény életmódot folytató (172cm 77kg-os sportos testalkatú) fiatalember...
        Kedves Doktor Úr.3 hete szültem császár metszéssel. Terhesség vége felé gond volt a vernyomasommal 140-160 között volt /90 a pulzusom 100 korul .voltam orvosi ügyeleten,belém nyomtak egy gyógyszert és haza küldtek. Utána még 2-3 szor fordult...
        Kaptam vérnyomás csökkentöt, amlodopint 5 mg reggel 1, fél bisoblok 5 mg, 1 quamatel40mg meg 025 frontint! Délbe aspirin proteck meg este tanydon 40mg! Azt szeretném kérdezni hogy a reggeli gyogyszert lehet egyszerre be venni mert mikor be veszem pár...
        Tisztelt Doktornő! Az a kérdésem, hogy jelenthet-e bármi veszélyt, ha a Tenaxum mellé Bisoprolol Sandoz 5mg-t szedek. A leírásban ugyanis az szerepel, hogy nem ajánlott az együtt alkalmazása, de ezt írták fel, s orvosom szerint csak akkor...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! 15 évvel ezelőtt magas vérnyomást és szívrizmuszavart diagnosztizáltak, amelyekre azóta gyógyszereket szedek. Reggel és este 1-1 szem Ramipril, valamint reggel 1 szem Bisoprolol. Tavaly iyenkor kivizsgáltak...
        Tisztelt Doktornő! Panaszaim a következők: Lüktet a fejem tarkó tájékon és kisugároz a fej egész területére.Fáradékonyság, álmatlanság és szívdobogás érzés kíséri. Vérnyomásom:130/86/96 és 148/98/98 között mozog. 33 éves...
        Tisztelt Doktornő! A következő kérdésben kérem segítségét. Rendszeresen szedett gyógyszerem a Micardis 40 mg és most írtak fel nekem DOXYCYCLIN AL 100 gyógyszert. A két gyógyszer szedhető-e együtt, okoz-e valamilyen kölcsönhatást?...
        Vérnyomás problémámra nehezen találtak gyógyszert, kezdetben, 20 éve az alsó érték volt kicsit magas 90-94, később a felső is romlott. Érdekes módon a jelen megoldás fontos része este xanax 0, 25 mg-nek a fele. 2 éve voltam, kardiológusnál...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Férfiak és inkontinencia
        Nem kizárólag a nők problémája, gyakran előfordul a férfiaknál is.
        A nemzet háziorvosa
        Várják a háziorvosokról és a nővérekről szóló történeteket.
      • Infografika és videó
      • Hirdetés