• Magas vérnyomás és pánikbetegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        2005-ben strokom volt és azóta vérnyomás csökkentöt(ket) szedek, de 2013-tól folyamatosan küzdök hasmenéssel, és húgyúti, valamint felsőléguti fertőzésekkel és azok kiújulásával. Most mentőt kellett kihívni, mert "vertigo, M.hypertonicus, Angina pec.in obs.éjjel 2-től déli 2-igtünetekkel lassu lefolyással, Most a korábbi Valsartan80mg+Doxazosin 4mg melléAmlodipine 5mg is rendeltek, amiszintén ugyanazokat a mellékhatásokat váltja ki amikkel folyamatosan és eredménytelenül küzdök hiába aprobiotikumoknak meg étrenkiegészítőknek, de szedek még ASA 100mg, Frontint. Nem tudom beazonosítani ezeket a vérnyomás csökkentőket de van e kevésbbé káros, meg ami arra hat hogy ne legyen hajnali remegésem, halálfélelemmel

        Dr. Szanyi Andrea válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező! A szedett vérnyomáscsökkentők valóban okozhatnak hasmenést, szédülést. Az is elképzelhető, hogy nem a gyógyszerek hatóanyaga okozza a hasmenést, hanem a laktóztartalmuk. Érdemes végignézni a szedett készítményeket és ha valóban felmerül a laktózérzékenység, akkor olyanokat keresni, amik nem tartalmaznak laktózt. A szédülés sem feltétlenül gyógyszer mellékhatás, a vérnyomás ingadozása is előidézheti. A gyógyszeres kezelés kiegészítésére nyilván azért volt szükség, mert magas volt a vérnyomása. A hajnali remegését, halálfélelmét nem tartom gyógyszer mellékhatásnak, panaszai mögött inkább pánik betegség, szorongás állhat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2016. augusztus 17., 14:24; Megválaszolva: 2016. augusztus 24., 06:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...