Betegség, vagy gyógyulás és valós eredménnyel....

Tisztelt Doktor nő! Immár 2 éve gyomor tükrözésen megállapított refluxom ill. nyelőcső felmaródásom volt.Talán az már meg gyógyult. Mostanába sokat fáj a gyomrom, ezért nyugtalan ideges vagyok, feszült, ez miatt vanmeg a stressz miatt időnkénti vérnyomás ingadozásom. Ez miatt szedet velem a házi orvosom TELMISARTAN 80MG, AMLODIPIN 5MG vérnyomáscsökkentőket, meg napi 3 szor 1 szem FRONTINT! Már több Kardiológus is megkérdőjelezte a gyógyszerek szedését, mert nincs a háttérben Kardiológiai kórkép eset! Itt ezen oldalon olvastam éppen, hogy ezen gyógyszerek szedése nem igen javallt reflux betegség esetén. Na ezt gondolván kérdezem, lehet ezek gyógyszerek hatására nem múlik enyhül a refluxom, hanem rossz álmatlan éjszakákat okoz? Napi szintű gyomorszáji fájdalom, ami igen kisugárzik a hátba, de ezt halottam az orvostól is. Szerintem nekem nem is lenne szükségem gyógyszerekre, mert már ezek melléhatásaitól szenvedek szenvedem meg a refluxot is! Igaz stresszes vagyok így most történik egy életmódbeli váltás, amúgy meg nem iszok, nem dohányzok, tudatosan étkezek, mozgok! 53 éves, 170 cm magas 71 kg vagyok. Tisztába vagyok azzal, hogy a házi orvosnak a gyógyszer felírása, szedetése, anyagi előnnyel jár, de mindenki tisztába van azzal, hogy az csak tüneti kezelés ami nem igen vezet gyógyuláshoz.Sajnos nagy a gyógyszer lobbi, de ez más témakör...Érdekes ahány kardiológusnál jártam mind mást mondott, Városmajori Szívklinikán még meg is kérdezte a doktor úr, minek is szedek én ennyi féle gyógyszert?! Ez az igazi ördögi kör! 2 évvel ezelőtt azt sem tudtam ki a házi orvosom, míg nem volt a válásom ami idegileg lelkileg megviselt, és ekkor jöttek a gondok, meg a sok gyógyszer azaz mérgek, főleg a FRONTIN, ami legális drog! Köszönöm a doktor nő válaszát segítségét, szép napot kívánok: Nagy Sándor

Dr. Molnár Dóra válasza gyógyszerek csökkentése témában

Kedves Kérdező, a stressz csökkenése és az életmódi változtatás meg kell, hogy hozza az eredményt, a vérnyomás értékeknek javulnia kell. 50 év körül azonban gyakran már egyéni hajlam is hozzájárul a magasabb vérnyomáshoz, ezért nem garantálható, hogy a gyógyszeres kezelés teljesen megszüntethető lesz. Az erek védelme érdekében fontos a 140/90 Hgmm alatti vérnyomás elérése. A Frontint szerencsére Ön nem nagy adagban szedi, ezért bizonyára elhagyható lesz. Fokozatosan kell abbahagyni a szedését, előbb a déli adagot felezze, majd hagyja el, aztán a reggelit, majd az estit felezze, végül a reggeli, majd esti fél Frontint hagyja el teljesen. A fokozatok között 2 hét teljen el. Ez a módszer általában beválik, de természetesen konzultáljon a háziorvossal, vagy egy pszichiáterrel is szükség esetén. Egy félreértést el kell oszlatnom: a gyógyszerfelírások számától nem függ az orvosok fizetése. Mozogjon sokat, olyan sport tevékenységet válasszon, amit szívesen végez. A jóga, vagy autogén tréning segíthet a feszültség levezetésben. Boldog, békés új esztendőt kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. december 31., 14:36; Megválaszolva: 2015. december 31., 17:38
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Vérnyomás érték
Tisztelt Doktornö A utóbbi idöben férjem többször érezte magát hirtelen fáradtnak, gyengének , elmondása szerint feje "kóválygott...
Vérnyomáscsökkentő gyógyszerek...
Tisztelt Doktornő! Vertim nevű étrend-kiegészítő kapszulát szeretnék szedni fogyás céljából. Magasvérnyomásra, pajzsmirigy alulműködésre...
Magas vérnyomás
Kedves Doktor Nő! Nagyfiam miatt aggódom,aki most 20 éves. Serdülő korától észleltünk nála emelkedettebb vérnyomást, e miatt gyerekkardiológián...
Magas pulzus szoptatás alatt
Kedves Doktornő! Lassan hat hónapja hogy született a kisfiam, jelenleg is szoptatok..Terhesség alatt dopegytet és betalocot szedtem, amit persze most is...
Nátrium hiány
Tisztelt Doktornő! Két kérdésem lenne: 1. Nátrium hiányom van (100 mmol/l) , pedig elég sósan étkezem. 2 féle vérnyomáscsökkentőt szedek...