Hyperthonia

Tisztelt Doktor Nő! Azzal kapcsolatban szeretném segítségét kérni, hogy márciusig 5mg Renitecet szedtem, amit a háziorvosom lecserélt vidonorm 4/5 mg tablettára mert 1x 160/90 vérnyimást mért.Ettől 80-120 értékeim lettek.Ekkor lefeleztette a vidonormot így jól is éreztem magam a vérnyomásom 120-140 között volt, de mivel 3-4 alkalommal a déli érték 110 volt, az orvosom azt mondta, hogy még ez is sok és 2, 5 mg cardilopinra váltott. Addig jó is volt amíg meleg volt, de mikor lehűlt az idő a vérnyomásom 200/110 lett.Ekkor elmenntem a sürgősségire ahol az cardilopint lecserélték covercard 5/5 mg-ból reggel 1/2 tbl-ra.Ettől délre a vérnyomásom 130 körül van viszon 15óra körül már 160 és ha nem veszem be a covercard másik felét még feljebb megy. Az lenne a kérdésem, hogy nem lehetne, hogy megpróbálnám újra szedni a vidonorm 4/5ből 1/2 tbl-t amitől jól éreztem magam és nem volt kiugró vérnyomásom? Illetve létezik, hogy mivel a covercard és a vidonorm hatóanyaga ugyanaz valamiért a szervezetem jobban reagál a vidonormra? Annyit még leírnék, hogy reggel 1 tbl lokrent szedek.Elnézést a hosszú levélért de már el vagyok keseredve ebben a káoszban és nem tudom mi tévő legyek.További jó munkát kívánok! Zsuzsa

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza gyógyszer adagolás témában

Kedves Kérdező, a különböző hőmérsékleti viszonyok befolyásolják a vérnyomást, ezért sok betegnél kell nyáron kevesebb, ősszel-télen több gyógyszer. Ráadásul a páciens is változik, ezért a gyógyszeradagolást ez a tényező is befolyásolja. Igaza van, valószínűleg kell az egész tabletta (orvosi szempontból az azonos hatóanyagú és hatáserősségű tabletták egyformán megfelelőek lehetnek, de az adalék anyagok miatt a felszívódás, vagy a gyógyszer útja a szervezetben kis eltérést valóban mutathat) , ezért nem biztos hogy a gyógyszerben van a hiba, lehet, hogy Ön változott. (Testsúly? Labor lelet? Stressz mennyisége? stb...) Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. október 02., 21:09; Megválaszolva: 2015. október 02., 22:24
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Magas vérnyomás 30 évesen
Tisztelt Doktornő! Elmúlt 1 hónapja érzem hogy kicsit fáj a fejem ekkor megmértem a vérnyomásom és folyamat 140-155 közötti értéket ad ki a...
Mellkasi fájdalom
Tisztelt Doktornő! Kèt nappal ezelőtt gyògyfürdőzès közben váltogattam a hideg zuhanyt ès a szaunát pár alkalommal ami után fülzúgást...
Laborvizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor/Doktornő! Érdeklődnék, hogy a laborvizsgálat eredményeben lévő eltérések mire utalhatnak, illetve ezzekkel az eltérésekkel...
Komoly kardiológiai problémám van?
Jó napot kívánok! Tavaly decemberben állapítottak meg nálam magas vérnyomás betegséget (elsődleges) . Ezt követően megindult a gyógyszeres...
Friocard kapszula
Tisztelt doktornő! Azt szeretném kérdezni,hogy hallott-e már a Friocard nevű készítményről (gyógyszerről) . Amennyiben igen,mi a véleménye...