Éjszakai magas vérnyomás

T.Orvos Szakértő Magánéleti problémákból kb 8 éve erős és szinte havi rendszerességgel pitvari fibr.jelentkezett, s előtte minden esetben jött egy megmagyarázhatatlan halálfélelem érzés, svele együtt a vérny.emelkedés. E jelenségek nélkül vérnyomásom inkább alacsonynak volt mondható, a kiugrások csak a rosszullétekkor mutatkoztak. A felírt gyógyszerek, Rhytmonorm, Concor, Aspirin prot. megoldották a problémát s magánéletem is rendeződött, s elmondhatom, hogy nyugdíjasként most már abszolút nyugodt életet élek, egészségesen táplálkozom, soha nem fogyasztottam zsíros ételeket, nem dohányoztam, nem ittam, viszont az utóbbi időben kb 1 éve alvásom minősége egyre aggasztóbb ugyanis ha sikerül elaludnom - általában 25 mg xanax - kb -2-3 óra mélyalvás után megébredek, s attól kezdve kezdődik a jobbra-balra forgolódás vissza-visszaalszom, de kb 1-től reggelig legalább 5-6 alkalommal megébredek s reggel úgy érzem alig aludtam valamit. Az utóbbi időben kezd aggasztóvá válni az a jelenség hogy lefekszem s már épp elaludnék amikor kb negyed óra után felriadok s azt tapasztalom hogy dobol a fülem vagyis felment a vérnyomásom. Miután hónapok óta bizonyos periódusokban megismétlődik és kb. 1-2 hétig is eltart míg megszűnik ez a jelenség.Ilyenkor mindig azt hiszem most már vége, de dec.30-án nagyon megijedtem egy ilyen alkalommal, ugyanis az ilyenkor észlelt 160-170/80/58 kb érték most 210/98/61 értéket mutatott. Egy Tensiomin nyelv alá - melyet erre az esetre háziorvosom írt fel - és egy 5 mg xanax. Fél óra mulva szinte semmit nem mozdult ekkor még egy fél Tensiomin. Ezzel egyidőben olyan belső remegés fogott el, hogy alig tudtam uralni mozdulataimat s nagyon kihűlt egész testem. Nemrég volt labor vizsgálatom, ahol nem volt semmi eltérés, a pajzsmirigyvizsg. és vesevizsgálat is negatív eredményt mutatott. Kérem segítségét, milyen vizsgálat jöhet még szóba, mi okozhatja ezeket a kiugrásokat melyek csak lefekvés után jönnek elő, egyébként norm.vérnyomásom. A kialvatlanság? Köszönöm vál

Dr. Molnár Dóra válasza magas vérnyomás témában

Kedves Kérdező! Bár részletes vizsgálat nélkül nehéz véleményt mondani, de a panaszait alvási apnoe szindróma is okozhatja. Alvás közben kimarad egy-két légvétel, ez riasztja a szervezetet az oxigén hiány miatt, ön hirtelen felébred. Vérnyomás emelkedést és ritmuszavart okozhat a szervezetet ért váratlan stressz. Házi orvosát kérdezze meg, hogy hol tudják Önt kivizsgálni. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. december 31., 17:45 ;Megválaszolva: 2013. január 02., 16:29
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Friocard kapszula
Tisztelt doktornő! Azt szeretném kérdezni,hogy hallott-e már a Friocard nevű készítményről (gyógyszerről) . Amennyiben igen,mi a véleménye...
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Magas vérnyomás miatt keresem meg Önt véleményét kérdezve. Az alábbiakban átküldöm a vérnyomásomat naplózó mérési...
Enyhén magas, de ingazdozó...
Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomása van. Mostanában...
Megdöbbentően magas...
Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi...
Kiugró vérnyomás
Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul...