• Magas vérnyomás és éjszakai "káosz"

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! Magas vérnyomásbetegségem van. Nem régen a Betaloc Zok helyett a Nebilet 2.5mg, a Micardisplus helyett Valsartan HCT Sandozt /40mg/ Syncumar mitte, helyett Warfarint szedek. /1 éve műtét követően fellépő tüdő embólia miatt/. Azonkivül szedek cardilopint 2.5mg, frontin 0.25mg este, minden másnap pantoprazolt. Az utóbbi időben nagyon alacsony a pulzusom és a vérnyomásom is. reggel 107/68 és 48 a pulzus. Napközben is maximum 52 a pulzusom. Van amikor szédülök is. Éjszaka pedig arra eszmélek, mintha megállt volna a szivem és hirtelen elindul, még a keringést is érzem olyankor. Lehet e az oka a gyógyszerek együttes hatása? Az éjszakai "káosz" miatt aggódom, félek, hogy végleg leáll a szivem olyankor. Tudom, hogy egyszer megfog, de most nem érzem magam betegnek, fizikai erőnlétem is jó, még jó lenne élni. Mit tegyek? Köszönettel.

        Dr. Molnár Dóra válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező! Azt tanácsolom, hogy minél hamarabb konzultáljon kezelő orvosával, lehet, hogy a Nebilet adagot kell módosítani, de EKG vizsgálatra a panaszai alapján mindenképpen szükség van. Amennyiben éjszakai rosszulléte súlyosabbá válna, ügyeleti ellátás igénybevételére is szükség lehet. Jobbulást kívánok, tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. március 18., 13:38; Megválaszolva: 2012. március 19., 19:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy szükségem lenne egy kis információra. Édesanyámmal már kifizettünk egy welness hetet, de akkor még nem tudtuk ,hogy magas vérnyomásos. A vérnyomása kezelés nélkül 160/90 190/100 is...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 24 órás vérnyomásmérés átlaga 140/73 lett. Korábban, 5 éven keresztül versenyszerűen sportoló (motocross), de 3 éve abszolút mozgásszegény életmódot folytató (172cm 77kg-os sportos testalkatú) fiatalember...
        Kedves Doktor Úr.3 hete szültem császár metszéssel. Terhesség vége felé gond volt a vernyomasommal 140-160 között volt /90 a pulzusom 100 korul .voltam orvosi ügyeleten,belém nyomtak egy gyógyszert és haza küldtek. Utána még 2-3 szor fordult...