Mi okozhatja a haspuffadást?

Mi okozhatja a nagyon gyakori haspuffadásomat? Úgy érzem magam, mintha egy nagy, felfújt lufi lenne a gyomromban, és úgy is nézek ki, mint egy kb. 4 hónapos terhes. Voltam háziorvosnál, elmondtam, hogy folyton fel vagyok fújódva. Elküldött vér - és vizeletvizsgálatra, kértem pajzsmirigyvizsgálatot is, mert hízékony is vagyok, minden eredményem, értékem nagyon jó lett, csak a baktérium szám volt 3-szoros, de nem mondtak rá semmit. Voltam továbbá nőgyógyásznál, ott is rendben volt minden, illetve hasi ultrahangon is. Ott az került a leletemre, hogy sok a bélgáz, de elváltozást nem találtak, azt javasolták, hogy endokrinológiai vizsgálatra lenne esetleg szükség, illetve hogy a reflux betegséget kellene kivizsgáltatni, de a háziorvos nem reagált ezekre semmit. Ezek után gyomorsav csökkentőt írt fel, (Lansoptol gyomornedv-ellenálló készítmény) , amit azóta is szedek. Semmilyen tanáccsal, véleménnyel nem lettem ellátva. A  mai nap folyamán megdöbbenve tapasztaltam, hogy 1 db. Pharmavit Magnézium tablettát megittam és kb. 20 perc múlva jelentkezett a szokásos puffadás, feszítő, rossz érzéssel. Nem is gondoltam eddig, hogy ez is okozhatja. Még esetleg az is fontos lehet, hogy amióta ez fennáll, azóta ritkábban távozik a bélgáz, illetve ritka a széklet. Önnek mi a véleménye?

WEBBeteg szakértő válasza haspuffadás témában

Milyen baktériumszám a 3x-os? Ezt nem nagyon tudom hová tenni. A reflux betegség haspuffadást igazán nem okoz. A haspuffadást két tényező okozhatja: a leggyakoribb ok az evés, ivás, beszéd közbeni fokozott levegőnyelés. Ezt csak nyugodt, gyakori rendszeres étkezéssel, a levegőnyelés tudatos kerülésével lehet mérsékelni. A másik ok az emésztési zavar lehet. Ekkor a vékonybélben meg nem emésztődő tápanyagot a vastagbél baktériumflórája bontja gázképződés mellett. Ahogy tapasztalta, gyógyszerek, ételek is okozhatnak puffadást (általában az adalékanyagok) . Sok gyógyszer és táplálék-kiegészítő tartalmaz laktózt, ami az arra érzékenyeknél haspuffadást, hasmenést is válthat ki. Javaslom, kerülje a puffadást kiváltó készítményeket, egyen gyakran, keveset, nyugodtan. Főétkezések mellé próbálja meg a Pankreoflat drazsé haasználatát (emésztési zavar esetén ez segíthet) .

Dr. Plósz János

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. március 01., 20:48; Megválaszolva: 2011. szeptember 09., 11:20
Kérdések és válaszok: Haspuffadás
Haspuffadás Székelés után
Kedves Doktor úr Panaszaim több mint félve fent állnak.Székelés utáni nagyon erős haspuffadással kezdődött de ez mindig helyre is állt 1-2 óra...
Haspuffadás
Tisztelt Doktor úr, az első kérdésem az lenne, hogy a frissen kapott keményítő terhelés eredményét Ön milyennek véli? (Vércukor terhelés:...
Bélbajok talán?
Tisztelt Doktor Úr! A panaszaim 4-5 napja kezdődtek. Az irodában ülve hirtelen rámjött a székelési inger, és a szokottnál lágyabb székletem...
Haspuffadás
Tisztelt Doktor Úr! 2 hónappal ezelőtt szívinfarktusom volt. Azóta ezeket a gyógyszereket szedem: Xeter, Concor Cor, Efient, Astrix, Tritace...
Hasi fájdalom.
Tisztelt doktor úr. 30 éves férfi vagyok. Problémáim kb 4-5 hónapja kezdődtek, azóta rövidebb-hosszabb ideig jelentkeznek.Szinte állandó...