• A Belara tényleg veszélyes?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Egy orvos honlapján találtam egy furcsa cikket a Belaráról. Ez egyetemi tananyag! Csodálom, hogy nem ismerik. Férfiakon a hererákot a tesztoszteron (= a him nemihormon) receptorokat blokkoló anyaggal kezelik kemoterápiaként. Ezzel akadályozzák meg az áttétképződést. A chlormadinon és a cyproteronacetát is ilyen. (Utóbbit a Diane és a Cypromix tartalmazza). Nőknél a magas tesztoszeronszint/vagy a receptorok túlérzékenysége szőrösödést okoz. (Férfiaknál az élettani magas szint miatt a szőrösség természetes). Ezt a nőkön a tesztoszeron kiszorításával meg lehet szüntetni. Melléje sok ösztrogént adnak, ami szintén gátolja a szőrösödést. Ezért a Belarát és társait szőrös nőknek szokás adni.(Például egy PCOS nevű betegség gyakori tűnete a fokozott szőrösödés. Honlapomon arról is olvashat.) Normál fogamzásgátlóként való használatát semmi sem indokolja, de tilos is. Ráadásul kiugróan sok hormont tartalmaz. Van még egy ellenérv: a tesztoszeron okozza mindkét nemben a libidót. (Nőknél a tesztoszteron szint jóval alacsonyabb, így a férfiak a „fickósabbak”. ☺) A libidó visszaszorítása nem biztos, hogy tetszik a hölgyeknek… Remélem elég érthető voltam. (Laikusoknak ez bizony nagyon bonyolult). Üdvözlettel: dr. Petróczi István Ez igaz? Miért írnák fel az orvosok ha tilos lenne, és a gyógyszertárban miért adnák ki? Ha pedig nem igaz akkor egyes orvosok miért ijesztgetik a betegeket?

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló témában

        Tisztelt Hölgyem! A kolléga által leírtak élettani része igaz (lehet hogy laikusnak bonyolult, de már egy első éves medikusnak is pofonegyszerű, mert egyszerűen így hatnak a gyógyszerek). A következtetés butaság és szakmaiatlan - a Belara nem magas hormontartalmú és felírása nem tilos. Arra vonatkozóan, hogy egyes orvosok miért írnak ijesztgetést, nekem van személyes véleményem, de ezt itt nem fogom leírni - egyébként pedig erről a konkrét kollégát kellene megkérdezni. Ha Belarát szed, nyugodtan szedheti.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. május 24., 21:22; Megválaszolva: 2011. május 30., 11:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorúr/doktornő! Olyan kérdésem lenne hogy szinte mindig óramű pontossággal jön meg a menstruációm vagyis a megvonásos vérzés, de most péntek helyett hétfőn jött meg úgy hogy még volt két szem gyógyszerből. A Jangee...
        Jó estét kívánok. Lenne kérdésem, amivel Önhöz fordulnék bizalommal. Március óta Cipralex 10mg gyógyszert szedek 1szemet és mellé Frontin 0.5mg gyógyszerből 3szemet. Ezeket szednem kell minimum jövő márciusig, és csak utána ha úgy...
        10-én bevettem egy esemény utánit, viszont 29-én kiszakadt a gumi és éppen kozépidőben voltam. vegyek be mégegy esemeny utánit, 72 órásat, ha a nőgyógyász aki felírta említett trombózisveszélyt? Nem tudom hogy én hajlamos vagyok e erre,...
        Kedves Doktor Úr! Az lenne a kerdesem ha nem spermicid ovszerrel vedekeztunk es kozosules utan folyt a huvelyeme sperma (bent maradt az ovszer) mekkora az eselyem a terhessegre? Koszonom!
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával fordulok Önhöz, hogy tegnap este a párommal történő szeretkezés után bennem maradt a gumi, amikor húzta ki a nemi szervét. A gumi vége nem lógott ki belőlem, de egy ujjpercnyire kellett csak...
        Tisztelt WEBBeteg csapata! A fogamzásgátló tablettáimat (symicia) nem régen kezdtem el először szedni. Az első levéllel végeztem, és a hét nap kihagyás után a nyolcadik napon bevettem a második levélből az elsőt. Aznap védekezés nélkül...
        Körülbelül egy éve kezdtem el Yadine-t szedni, majd ketszer váltottam gyógyszert (deciora, symicia). Márciusban beszedtem az utolsó adagot és abba hagytam a fogamzasgatlók szedését. Úgy éreztem, hogy a tabletta szedése hatással van a...
        Tisztelt Doktornő/ Úr! A tegnapi nap folyamán (hétfő) a fogamzásgátló bevétele után, szinte egyböl, hánytam. Az lenne a kérdésem, hogy ez volt az utolsó előtti tablettám (MILIGEST bevont tabletta), amely szerint szombaton indulna a...
        Tisztelt Doktornő! Az Urostemol femina növényi alapú gyógyszer hatással van-e a kombinált fogamzásgátlóra? Szedhető-e együtt? Természetesen, ha eltelik a kettő gyógyszer bevétele között kb. 4 óra. Köszönöm szépen!
        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Párommal ovszeres védekezést folytattunk, azonban az ejakuláció után még egy ideig folytattuk, amikor párom észrevette, hogy lecsúszott a gumi, ami benne maradt, de sikerült kiszedni. Az ondó úgy tűnik, nem folyt...