• Hajhullás, Lindynette 20 hatására?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktor Úr / Doktornő! Egy komplex problémával fordulok Önhöz. 4 évvel ezelőttig elviselhetetlen menstruációs görcseim voltak, a normális munkavégzésemet ellehetetlenítették. Ekkor kezdtem el szedni a Lindynette 20-as tablettát, amely teljesen megoldotta az addigi problémámat, de úgy tűnik, és erre csak most gondoltam, újat hozott: a hajhullást. Fényképekkel bizonyítható, hogy a tabletta szedése után egyre jobban hullani kezdett a hajam. A kérdésem a következő: ha most abbahagyom a tabletta szedését, mennyi időn belül bizonyosodhatok meg róla, hogy valóban ez okozta-e a tüneteket? Feltételezem, hogy lassúbb folyamatról van ugyanis szó. Ha a hajhullás megszűnik, a görcsök visszatérhetnek, feltételezem, fognak is. A tabletta szedése előttig semmilyen gyógyszer nem segített igazán, kivéve a Cataflam V50-et, amelytől azonban a gyomrom idővel kikészült, hiszen rendkívül erős fájdalomcsillapítóról beszélünk. Ha tud tanácsot adni, vagy valakit ajánlani, aki segíteni tudna rajtam, azt előre is hálásan megköszönöm. Ági1

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Ági!

        A fogamzásgátló magában nem okoz hajhullást. Éppen ezért első körben azt javaslom, forduljon bőrgyógyászhoz, aki a szükséges vizsgálatokat elindíthatja, mert ilyenkor többféle vizsgálatra is szükség lehet. A fogamzásgátlót akkor érdemes felfüggeszteni, ha felmerül a hormonális eredet, mert vannak olyan hormonok, melyeket a fogamzásgátló mellett nem lehet vizsgálni.

        A mensesgörcsről azt kell tudni, hogy általában a fogamzásgátló mérsékli a panaszokat, és amikor abbahagyja a gyógyszer szedését, akkor általában nem szokott az eredeti állapotban újra jelentkezni, csökkennek a panaszok. Ha azonban továbbra is gondot okoz, akkor enyhítésére a megfelelő (szükség esetén kombinált) fájdalomcsillapítás még a menses jelentkezése előtt néhány nappal kezdhető, illetve Ca, és Mg pótlásal, rostdús étkezéssel, megfelelő testmozgással, melegítéssel csökkenthető.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Itt kérdezhet

        Dr. Fáklya Mónika
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-01-31 12:59:51; Megválaszolva: 2010. január 31., 12:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Kedves WEBBETEG! A héten van a harmadik hete ,hogy az ESTELLE nevű fogamzásgátlót szedem. A második héten kb.3napig hányingerem volt és szédülés majd amikor ez befejeződött akkor elkezdődött egy fájás ami néha enyhébb de sűrűn érzem a...
        Üdvözlöm Lenne egy olyan kérdésem hogy június 21en megjött a menstruációm 24en voltam együtt közben a férjemmel 26an vettem be egy esemény utáni tablettát mert sajnos az óvszer kiszakadt és biztosnak találtam ha beveszem majd 28an elmúlt....
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...
        Jo napot! Az lenne a problemam,hogy 4 honapja szedem a Roxanelle nevu fogamzasgatlot. Tegnap a szokasos idoben beakartam venni viszont nem vettem eszre, hogy a penteki helyett a szombatit vettem be azaz amit ma kellenne, ma pedig beveszem a pentekit. Lehet...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Fogamzásgátlót szedek körülbelül egy éve. Súlyos ételallergiáim vannak, laktóz intoleranciám is van. A tablettát laktáz enzimmel szedem, mert különben ugyanúgy előjönnek a tünetek. Pár napja elkezdtem...
        Mistral fogamzásgátlóm 2.szemét 13 órával később vettem be a kelleténél. Az első és a később bevett gyógyszer közti időben nemiegyüttlétünk volt a párommal. Mi a teendő ilyenkor? Lehetek terhes?
        Tisztelt Doktor úr! 19 éves vagyok és a barátommal nem rég kezdtünk szexuális életet élni. Egyelőre óvszerrel védekezünk, de nagyon félek, hogy terhes leszek. Az előjáték után /ilyenkor a péniszét a nemiszervemhez dörzsöli/, óvszerrel...
        Üdvözlöm! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz hogy már 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát (Dienille) és mellette szeretnék elkezdeni szedni egy étrendkiegészítő anyagcsere serkentő tablettát (InDiat). Azt szeretném megtudni Öntől...
        Tisztelt Doktor Úr! Doktor Nő! A 3. fogamzásgátló tablettát szedem.( először Mistral,  utána Novynette) ezektől minden tabletta szedés második hetében barnás közti vérzésem volt. Orvos tanácsára kaptam egy magasabb hormontartalmú...