Norcolut, szükséges?

Tisztelt Doktor Nő!

Én 2 év szedés után májusban hagytam abba a Lindynette 20 szedését, utána júniusban rendesen időre megjött a menzeszem, de most viszont már lassan 2 hete késik, és terhes sem vagyok. Ma elmentem az orvoshoz, aki norcolutot írt fel, és azt javasolta, hogy ha a vérzés jelentkezik, akkor kezdjek el újra Lindynette 20-at szedni. Arra a kérdésemre, hogy nem várhatnánk meg, hogy magátol beáll-e a menzeszem azt felelte, hogy majd ezzel akkor foglalkozzak, ha gyereket akarok. Ez egy kicsit elkeserített, mert mielőtt fogamzásgátlót kezdtem szedni, teljesen normális volt a vérzésem, és szeretném, ha megint visszaállna rendesen.

(egy kicsit azt is aggasztónak tartom, hogy az orvos úgy állapította meg, hogy terhes vagyok-e, hogy megnyomkodta a hasamat, aztán a kezembe nyomta a recepteket, és ezzel lezárt témát...)

Most nem tudom mit tegyek, várjak-e még, vagy szedjem-e be a norcolutot, és ha a norcolut meghozza a vérzést utána mindenáron tovább kell szednem a Linynettet, vagy van rá esély, hogy utána beáll a vérzésem magától?

Válaszát előre is köszönöm

Dr. Farkas Ágnesnek

 

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza fogamzásgátló témában

Kedves Hölgyem!

Egy fontos dolgot nem írt le nekem. Mégpedig, hogy miért hagyta abba a gyógyszer szedését, mert ez fontos lenne, hogy korrekt tanácsot tudjak adni.

Ami viszont nagyon fontos, hogy a Norcolut szedése előtt bizony csináljon egy terhességi tesztet, mert terhesen tilos ezt a gyógyszert szedni! Ha felmerül, akkor teszt, ha pozitív, akkor pedig UH a következő. A has vizsgálatával terhesség nem zárható ki.

Emellett, ha nem szeretne fogamzásgátlót szedni nem kell, de akkor a védekezésre nagyon oda kell figyelni, és rendesen óvszert kell használni. A gyógyszer abbahagyása után nem meglepő, hogy átmenetileg nem jelentkezik menses, és rendszertelen lesz, néhány hónapot lehet adni, hogy magától rendeződjön, de ha mégsem, akkor a Norcolut szükséges lesz. Általában rendeződik a menses a gyógyszeres kezelés hatására.

A fogamzásgátló pedig Öntől függ, hogy szeretné-e szedni, vagy sem. Persze a szünet tartásának nincs sok értelme, ha később is szeretné szedni a gyógyszert, akkor szedje nyugodtan, nem jelent semmit az, hogy rendszeres lesz-e most a menses.

 Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 17., 23:12; Megválaszolva: 2009. július 17., 23:12
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Mi a teendő?
Üdvözlöm Doktor Úr! Az a helyzet, hogy 1,5 éve szedem a velgyn nevű fog.gátlót, eleinte a menstruációs görcseimre lett kiirat a, de most először...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...