Szex gumi nélkül

Fogamzásgátló tabletta szedése mellett kell-e más módszerrel is védekezni, pl gumival, vagy elegendő a gyógyszer is? Ma fogyott el az első havi adagom, és tegnapelőtt, tehát a 19. napon a párom belémélvezett. Teherbe eshetek, ha a menstruációm első napjától szedem a fogamzásgátlót? Vagy kezdjek félni? Másik kérdésem, hogy mennyi idő után lehetnek a gyógyszernek mellékhatásai? Kb. egy hete két nap egyszer-egyszer kis barna pecsételő vérzést észleltem, de azóta az sem volt. Ezek szerint jó lesz a gyógyszer, amit most szedek, vagy várhatóak a mellékhatások később is? Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza fogamzásgátló témában

Tisztelt Hölgyem!

Nem kell izgulnia, a védettség már kialakult. Mellékhatások már az első hónap alatt is jelentkezhetnek, de úgy 3 hónap alatt alakul ki a teljes kép, hogy mennyire megfelelő a választott tabletta. Természetesen, ha úgy érzi nincs nem megfelelő, nyugodtan lehet váltani. De nem kell "várni" a mellékhatásokat, mert sok nőnél nincs is semmilyen.

Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes szülész-nőgyógyász rezidens

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. augusztus 15., 11:36; Megválaszolva: 2008. augusztus 15., 11:36
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...
Fogamzásgátlás mellett...
Üdvözlöm! Az iránt szeretnék érdeklődni Öntől hogy most már lassan 6 éve fogamzásgátló tablettát szedek (Dienille) és szeretnék a...