Hypospadiasis, gyermekvállalás, szexuális élet, óvszerhasználat

Tisztelt Doktor Úr! Egy hypospadiasis penoscrotalis nevű betegséggel születtem. Az elenvezésből is látható, hogy amikor felfedezték, akkor a súlyosabb eset voltam, a húgycsőnyílás a srotumon volt található, és számottevő mértékű görbület is volt. Szerencsére a műtétet végző orvosok több műtéttel ezt a helyzetet megoldották: chordectomia, Michalowsky I és sipolyzárás (több alkalommal) . Sajnos a műtét gyógyulása során minden alkalommal sipolyképződéssel kellett szembenéznem, így úgy döntöttem, hogy egy időre felfüggesztem a műtéteket. Jelenleg a műtét során kialakított húgycsőnyílás a makk alatt található, valamint a penis felénél van egy kisebb tűszúrásnyi nagyságú sipoly. Kérdéseim: Ez a betegség okozhat-e problémát a jelenlegi állapotban a gyermekvállalásnál? Eddigi tapasztalataim alapján a merevedéssel és a behatolással nem volt gond. Ugyanakkor egy másik kérdés is felmerült bennem: Nemrég megismerkedtem egy lánnyal, akivel talán tartósabb kapcsolat is kialakulhat (az eddigi kapcsolatok csak alkalmi jellegűek voltak) . És én szeretném neki ezt a helyzetet elmondani. Azt viszont nem tudom, hogy a fogamzásgátlás, elsősorban az óvszerhasználat során számíthatok-e bármi problémára (szerencsére ez idáig nem merült fel, mert az eddigi partnereim az óvszer helyett más módszert alkalmaztak)? Mert ideális esetben ez lenne a legegyszerűbb módszer. Csak hát az én esetemben az ejakuláció nem az óvszer végén lévő tasakba történik a húgycsőnyílás és a sipoly elhelyezkedése miatt? Ezért számíthatok az óvszerhasználat során balesetekre? Érdemes lenne-e ezért az óvszer mellett/helyett más módszert alkalmazni? Várom válaszát, amit előre is köszönök. Tisztelettel: Egy kérdező.

Dr. Papos István válasza hypospadiasis témában

Valószínűleg az ön esetében pusztán az óvszer használata nem jelent teljes fokú fogamzásgátlást.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. szeptember 05., 23:21; Megválaszolva: 2015. szeptember 06., 12:42
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Evra tapasz
Tisztelt Doktor Úr! Ladeeringről váltottam Evra tapaszra. Holnap kell levennem a 3.tapaszt, a 2. és 3. Tapasz felhelyezése után 4 napig pecsételő...
Fogamzásgátló
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Yasminelle fogamzásgátlót szedek kérdésem az lenne hogy az Aloe vera gél vörösáfonyával gél és a sárgabarack mag olaj...
Étrend kiegészítők és...
Üdvözlöm! Több éve Milligest fogamzásgátlót szedek, és egészségmegőrzés céljából L-glutamin aminosavat (napi 5g, puffadással küzdök...
Csökkenhetett e a tabletta hatása?
Tisztelt Doktor Úr! Lassan 2 éve szedem probléma mentesen az Estelle nevű fogamzásgátló tablettát. Gyógyszerszünet után az új levelet április 9...
NuvaRing első használat
Jó napot! Érdeklődni szeretnék Nuvaring hüvelygyűrű első használatáról. A leírásban az áll, ha nem használtam hormonális fogamzásgátlót az...