Fogamzásgátlótól hajhullás lehet?

Tisztelt Doktor Ur! 17 éves vagyok 10 hónapja hogy szedem a symicia fogamzásgátlót de amióta elkezdtem (augusztusban) hullik a hajam. Eleinte csak kis mértékben vettem észre ezért nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, mostanra már a hajam ¾ kihullott. Egységesen mindenhonnan, mondjuk fent két oldalt a homlokomnál picit több. Nem tudom mi tévő legyek. Most éppen megvan és szombaton kéne újra szednem. Voltam már bőrgyógyásznál és vérvételen, nőgyógyászhoz két hónap múlva kaptam időpontot, a vérképem teljesen jó volt csak a vasam picit több. A bőrgyógyász semmi nem mondott csak hogy ez hormonális baj miatt lehet és felírt egy másik fogamzásgátlót a gracialt hogy majd mostantól azt szedjem. Csak nem merem elkezdeni szedni, mert félek hogy másképp fog reagálni rá a szervezetem és csak rosszabb lesz. Rengeteget olvastam utána interneten és olyat találtam, hogy a tesztoszteron hormon miatt hullhatott ki, ami a fogamzásgátlóban van. Nem tudom, hogy hagyjam abba az egész fogamzásgátló szedést vagy szedjem, amit a bőrgyógyász felírt. A másik fajta fogamzásgátlótól vissza fog nőni? Olyat is olvastam, hogy ez diffúz hajhullás ész nem nő vissza, ez igaz? Doktor Úr mit tanácsol? Mi a megoldás erre? Előre is köszönöm a választ! Tisztelettel: Mónika

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tekse István válasza Hajhullás témában

Kedves Mónika!

A legjobb teszt a hormonális fogamzásgátló abbahagyása lenne, majd legalább 1 ciklus után endokrinológiai kontroll. Védekezzen óvszerrel legyen kedves.

Üdvözlettel Dr. Tekse István

www.szulesz-nogyogyaszt.hu

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Tekse István
Dr. Tekse István Szülész-nőgyógyász
TervezettBaba szakértő
Kérdés: 2015. március 12., 16:19; Megválaszolva: 2015. március 23., 20:34
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Implanon és hajhullás
Kedves Doktor/Doktornő! Már több mint 2 éve az Implanon fogamzásgátlót használom. A hajam eddig is nagyon hullott, de mindig visszanőtt, szóval...
Cypromixot kaptam hajhullásra
Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz hogy 2 éve erősen hullik a hajam. Kiderült, hogy magas a tesztoszteron szintem: 102, 4ng/dl. Erre nőgyógyász...
Több fogamzásgátló beszedése
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy mit tegyek abban az esetben, ha a kelleténél két szemmel több fogamzásgátló tablettát...
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Fogamzásgátlás
Kedves doktor úr/nő! Múlt pénteken együtt voltam a barátommal úgy 12.30 körül és sajnos nem volt sikeres a védekezés. A ciklusom közepén...