Fogamzásgátló abbahagyása

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Június végén befejeztem a fogamzásgátló szedését (Volina) , úgy hogy a levél tartamát szabályosan beszedtem. A rákövetkező hónapokban 30 egynéhány napra meg is jött a menstruációm, ami a szokásos hosszúságú és erősségű volt. November 20-án már 46 napra jött meg, gyanítom a stressz és a kimerültség miatt ami akkor ért. Azóta várat magára a következő menszesz (habár vizsgaidőszakban vagyok, megint kimerülve és stresszesen, de ez a fogamzásgátló szedés előtt sem befolyásolta ennyire a ciklusom) . Kérdésem az lenne, mennyi idő maximum mire "észhez kell térnie" a szervezetemnek és rendeződik a ciklusom? Mennyi idő után abnormális, és igényel valamilyen vizsgálatot, kezelést? Elhatározásom, hogy ha hétfőig nem jön meg, csinálok tesztet, nőgyógyászatra időpontot csak jövő péntekre kaptam, de most már bosszant ez a várakozás. Egyébként pontos a ciklusom sosem volt, mindig 30 egynéhány napra jött meg, de sosem ugyanannyi napra, de örülnék ha ez azért visszazökkenne a "régi kerékvágásba". Válaszát előre is köszönöm: Stockholm

Dr. Törő Bálint válasza fogamzásgátló témában

Tisztelt Kérdező!

A kombinált hormonális fogamzásgátló szedése általában nem jár vérzészavarral. Ez a hosszú vérzéskimaradás nem mondható normálisnak, mindenképp nőgyógyászati szakvizsgálatra van szükség. A stressz nem szokott okozni a fogamzásgátló szedése alatt vérzéskimaradást.

Amennyiben a teszt negatív, nem válik olyan sürgőssé a vizsgálat.

Üdvözlettel:

Dr. Törő Bálint

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. január 11., 13:27 ;Megválaszolva: 2013. január 14., 17:10
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Étrend kiegészítők és...
Üdvözlöm! Több éve Milligest fogamzásgátlót szedek, és egészségmegőrzés céljából L-glutamin aminosavat (napi 5g, puffadással küzdök...
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...
Fogamzásgátlás mellett...
Üdvözlöm! Az iránt szeretnék érdeklődni Öntől hogy most már lassan 6 éve fogamzásgátló tablettát szedek (Dienille) és szeretnék a...