Menses kimaradása

Kedves Doktor nő /Doktor út! 7 éven keresztül folyamatosan szedtem a Yadinet és most durván egy másfél hónapja teljesen abbahagytam a szedését. Azóta nem jött meg a mensesem, pedig már régen meg kellett volna jönnie. A Yadine szedése alatt teljesen normális és kiszámítható volt mindig a ciklus.-és most aggódok. Nem fáj sehol, nem vagyok terhes és mégsem jött meg. Ez normális azt figyelembe véve, hogy sokáig szedtem a fogamzásgátlót? Voltam nőgyógyásznál mielőtt abbahagytam a fogamzásgátló szedését, hogy konzultáljak vele ez ügyben, de egy fél szóval sem említette, hogy majd lehet, hogy problémák lesznek. (igazából meg sem vizsgált, csak kiröhögött, hogy minek menetem ilyen hü@eséggel hozzá...hagyjam abba akkor a Yadine szedését és kész...viszlát) .-pont így zajlott. Várom mielőbbi válaszát! Köszönettel: M.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza fogamzásgátló témában

A fogamzásgátló gyógyszer abbahagyása után, főleg, ha valaki több évig szedi, előfordulhat vérzészavar. Ez általában úgy szokott történni, hogy a gyógyszer abbahagyása után akár több hónapig nem jelentkezik vérzés. Vagy egy normális vérzés után ritkább menzeszek jelentkeznek és sokkal enyhébb vérzések. Ez azért van, mert a fogamzásgátló szedése alatt gátlódnak az agyban a nemi hormonok szabályozásáért felelős hormonok, és amikor az ember abbahagyja a szedést, akkor bizonyos egyéneknél ez a gátlás nehezebben oldódik, és így a vérzés vagy nem következik be, vagy pedig ritkábbá válik. Ez a jelenség nem baj, hiszen nem szükséges miatta orvosi kezelés, és természetesen orvoshoz sem szükséges fordulni, csak ha fél év után sem jön meg a vérzés. Amennyiben a partner gyermeket szeretne, akkor a belső hormon gátlás miatt a terhesség sem jön létre, tehát akkor viszont ennek elősegítésére orvosi kezelés szükséges.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. június 01., 14:39; Megválaszolva: 2012. június 02., 21:54
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Mi a teendő?
Üdvözlöm Doktor Úr! Az a helyzet, hogy 1,5 éve szedem a velgyn nevű fog.gátlót, eleinte a menstruációs görcseimre lett kiirat a, de most először...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...