Diprophos mellékhatás?

Tisztelt doktor úr, az elmúlt 8 hónap alatt négyszer kaptam vállsérülés miatt 1 ml Diprophos inj-t jobb vállba. Fokozott émelygésem, étvágytalanságom van gyakran. A gyomrom 40 éve érzékeny, gyakori a gyomorprobléma,soha nem voltam nagyevő. Van enyhe reflux, hiperaciditás, hol kevésbé, hol jobban. Nem kávézom, igyekszem kímélő ételeket enni. Lehet-e oka a fenti tüneteknek a Diprophos inj.és mit javasol? Állandó jelleggel nem szedek Pantoprazolt és hasonlókat. Alvásom nem túl jó, munkarendem is folyamatos. Magasságom/súlyom 193/82. Köszönettel, Z.

Dr. Plósz János válasza szteroid mellékhatás témában

A szteroidok okozhatnak gyomorpanaszokat, főként, ha gyomor-bélrendszeri alapbetegség is jelen van. Reflux esetén tartós PPI terápia indokolt. A panaszok és az eddigi diagnózisok miatt érdemes mérlegelni egy gyomortükrözés elvégzését is (gyomor-nyombélfekély? H. pylori fertőzés?)

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2023. július 31.

Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések

Epeúti pangás, epehólyag motilitás
Kedves Doktor Úr! Szeretnék segítséget kérni egy lelet értelmezésébe illetve, hogy maga szerint van-e további teendő ezzel kapcsolatosan Nemrég volt egy HIDA...
Egyiptomi megbetegedés.
Kedves Doktor Úr! 21 éves lány vagyok, glutén-érzékeny születésem óta, kb 4 éves koromban, derült ki. A diétát tartom azóta, nem eszek olyat, amit nem...
Merckformin XR okozta állandósult...
Kedves Doktor Úr! Már sokszor segített nekem a hasznos tanácsaival, amit nagyon köszönök. Most az lenne a kérdésem, hogy egy éve szedek Merckformin XR 2x1000...
Furcsa hasfájás mitől lehet?
Tisztelt Doktor Úr! Panaszaim tavaly nyáron kezdődtek torokban hajszálérzéssel, torokfájással, esténként égő érzés a torkomban, reggelente rekedtség, majd...
Mikrobiom vizsgálat, hiányzó...
Tisztelt Doktor Úr! Mikorbiom vizsgálat során megállapították, hogy az alábbi szervezet számára fontos baktériumtörzsek teljesen hiányoznak nálam:...
Gyomorpuffadás-szédülés összefügghet e?
Tisztelt Doktornő! Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a szervi oka annak, hogy ha gyomorpuffadásom van, akkor ritmuszavar vagy szédülés lép fel. Ahogy...