Mi okozhatja a hasmenést?

Tisztelt Doktor Úr! 22 éves fiú vagyok, 4 éve refluxos. 1 hónapja urológiai problémám (feltehetőleg gyulladás) jött elő, mire elkezdtem szedni 2 doboz 500mg Ciprinolt, de a tüneteim nem sokat javultak. Ezért az urológus felírt 1 doboz Savulint 500mg (1x1) és 1 doboz Diclofenac-ratiophramot (2x1) . A problémáim elmúltak, kivéve az alhasi fájdalmat, ezért a Diclofenac-Ratiophram-ot továbbra is szedem. Viszont mióta felléptek az urológiai problémám (1 hónapja kb) , azóta folyamatosan váltják egymást a túl lágy, illetve a normális székletek. Ezt a Ciprinolnak és a Savulinnak tudtam be (ha jól tudom, ezek antibiotikumok) . Szedtem melléjük normaflore-t. 1 hete egyik nap pedig elkezdett elég erősen görcsölni az alhasam, hasmenéssel együtt. Először sima állagú, de kis darabokban lévő széklet jött ki, majd folyamatosan egyre hígabb. A görcs és az inger ellenére az elején nem jött ki annyira könnyen, nyomni kellett. 1 órán belül 4-5x kellett wc-re mennem. Eközben bevettem egy normaflore-t. Még ezt is a savulinnak tudtam be, másnapra elmúlt, és bevettem az utolsó darab savulint, és utána egy nappal pedig a normafloret. Eltelt 6 nap normálisan. A problémám az, hogy most megint előjött ugyanez a görcsölős hasmenés, és a végén TELJESEN híg a széklet. De annyira, mint amikor vastagbéltürközés előtt beveszem a béltisztító gyógyszert. De még mindig érzem az ingert, és a görcsöt. Egy óra alatt 5-6x is kell mennem wc-re. Vettem be normafloret, még nem hatott. A diclofenac-ot szedem még most is, ugyanis alhasi fájdalmaim vannak alapból, ezt az urológiai dolognak gondoltam, de már ebben sem vagyok biztos, hiszen a vizelet teszt negatív lett. De ez inkább gyulladásos jellegű fájdalom és a test középvonalától enyhén balra és jobbra érzem 1-1 pontban, hasmenéskor meg egész alhasi tájon görcsöl. Azért is félek, mert a savulint már egy hete nem szedem. Ráadásul az utolsó savulin után vettem be normaflore-t. Mégis most, 1 héttel később előjött megint ez a hasmenés. Nagyon megijedtem mi okozhatja, mert ugyebár az antobiotikum elvileg már nem. 3 éve volt egy vastagbéltükrözésem, ahol az alábbit találták: colitis chronica aspecifica minoris gradus. Szedtem rá gyógyszert, elmúlt. 16 hónapja volt székletvizsgálatom, 14 hónapja volt egy újabb vastagbéltükrözésem, 7 hónapja gyomortükrözésem, alhasi UH pedig 1,5 hete az urológusnál. A refluxon kívül minden negatív lett. Az lenne a kérdésem, hogy Ön szerint mi okozhatja a problémát? Melyik vizsgálatot lenne célszerű megismételnem? Ismerősöm javasolta egy STD tesztet, Ön szerint erre szükség lehet? Összefüggés lehet az egyébkénti alhasi fájdalmam, és a hasmenés között? Az antibiotikum okozhatja, még mindig? Vagy előjöhetett a 3 évvel ezelőtti gyulladás? Vagy még rosszabb, esetleg daganat? Valamint a 3 évvel ezelőtti vastagbélgyulladásommal (colitis chronica aspecifica minoris gradus) mi a teendő, előjöhet máskor is, illetve milyen gyakran szükséges vele kontroll vizsgálat, kialakulhat-e belőle valami komolyabb betegség? Köszönöm szépen a segítséget!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza hasmenés témában

Először is mind a diclofenac-ot, mind az antibiotikumot érdemes abbahagyni. A hasmenést az antibiotikum ennyi idő után is okozhatja, a diclofenac pedig eléggé károsítja a gyomor-bélnyálkahártyát. Rosszindulatú betegség miatt nem kell aggódnia, a vizsgálattól eltelt idő alatt ilyen jellegű eltérés nem alakulhat ki. Érdemes lenne széklettenyésztést végeztetni (Clostridium difficile irányba is) , probiotikumot használni legalább 1 hónapig (más típusút is kipróbálni) , gyógyszeresen Meteospasmyl vagy Duspatalin használata segíthet.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. január 16., 16:02; Megválaszolva: 2021. január 16., 16:31
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Gyulladásos bélbetegség
Tisztelt Doktor Úr! 2018 óta van hasmenésem, néha naponta többször is, de van hogy tartósan normális a székletem. A hasmenésem legtöbbször...
Hasi fájdalom
Tisztelt Doktor Úr! A problémám a következő: Több mint 2 hete tartó hasmenésem van. A székletem nyálkás és sárga színű, az utóbbi időben...
Hasmenés és véres nyák
Tisztelt Doktor Úr! Kb 3 napja előfordul, hogy hamenésem van (normál székletem is volt közben, de az is lágyabb inkább) . Pár napja érzem, hogy...
Mi baj lehet
Tisztelt Doktor úr A kérdésem a következő, még áprilisban kaptam a fogorvosomtól antibiotikumot 2 fajtát egymás után , hasmenésem lett és ez tart...
Gyomor probléma
Jó napot, az lenne a gondom. Hogy lassan 2 hete mindentől hasmenésem van. Kezdek aggódni. Mi a teendőm ijen esetben. Köszönöm.