• A Cipricin (ciprofloxacin) mellékhatásait kivédeni hoygan lehet

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Plósz doktor úr, 20 évvel ezelőtt eltávolították az epehólyagomat, 16 évig panasz nélkül éltem, négy éve azonban "hepatico-jejunostomia utáni állapot, törvényszerűen cholangitises periódusok" lépnek fel. Idáig valahogy átsegített ezeken a fokozott diéta, ennek ellenére mostanra magas a CRP-érték (0,00 - 0,05 ref.-nál 21,27), a GGT (201), a bilirubin is. (Húsz éve szedek Ursofalkot.) A gasztroenterológus rosszabbodás esetére Ciprinolt írt fel, amit ma elővettem, ám annak mellékhatásait elolvasva megdöbbentem azon, hogy a hatások esetleg éppen azt okozhatják, amitől eleve félek a betegség kapcsán: sárgaságot, bilirubin-növekedést, májkárosodást. A kérdésem az, hogy hogyan lehet ezt az ellentmondást megoldani: szeretném, ha a gyulladás elmúlna vagy csökkenne, de nem azon az áron, hogy ijesztő mértékben tovább romlik a májam. Más gyógyszer, más diéta? Válaszát előre is tisztelettel köszönöm!

        Dr. Plósz János válasza a hepatico-jejunostomia témában

        A gyógyszermellékhatás kialakulása nem törvényszerű, általában igen kis esély van megjelenésére (1:1000 vagy ritkább), szóval ha szükséges akkor, mindenképp érdemes használni az antibiotikumot a megfelelő legkisebb dózisban és legrövidebb ideig. A epeelválasztást serkető szerek segíthetnek a tünetek javításában (Cholagol, Iberogast, fekete retek kivonat).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2019. május 15., 12:20; Megválaszolva: 2019. május 16., 07:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor Úr! Gluténérzékenység gyanújával több vizsgálaton is átestem. A tüneteim, változó néha nyálkás széklet, hasmenés. Több vérvételen voltam glutén és különböző étel allergia vizsgálaton. Eddig minden eredmény...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! A következő panaszokkal fordulok Önhöz. Körülbelül 2-3 hónapja kezdődtek a gondok... sűrűn előforduló puffadás, erős hasfájás, bal oldalon a bordák alatt is jelentkezett fájdalom, émelygés, büfögés,...
        Tisztelt Webbeteg! Nagyhából 10 éve szedek napi 2x1 protonpumpa gátlót. Ritkán cserélgetve is van (pantoprazolról rabeprazolra és vissza). A kérdésem az lenne, hogy van-e rá mód hogy ilyen hosszú idő után valahogy el tudjam hagyni a...
        Tisztelt Doktor Úr! Kb. 2 napja nyálkás a székletem. Dobhártyaműtét után vagyok, rettentő sok stresszel. Műtét utáni elsőnap nem aludtam semmit, izomrángásaim voltak. Volt székletem, de olyan volt, mint egy száraz tégla. Másnap emiatt...
        Tisztelt Doktornő/ Doktor úr. Párom állapotával kapcsolatban szeretnék kérni segítséget, illetve iránymutatást. Az egész történet herefájdalommal indult, urológia, prosztatagyulladás, erős antibiotikumok, majd miután a fájdalom már a...
        Üdv! Érdeklődnék hogy mit tegyek a rendszeres hashajtó szedés után? A súlyom miatt szedtem mert regetegen piszkaltak miatta. De elhatároztam hogy leszokom róla..Mit tanácsol? Orvosi vizsgálat kivételével..Mit vegyek szedjek egyek illetve igyak?...
        Kedves Doktornő! Fruktóz malabszorpcióm van 3 éve, 51 ppm-es értékkel. Már kis mennyiségtől (1-2 gramm) is súlyos tüneteim vannak. Korábban meg bírtam enni picit nagyobb mennyiséget, most már szinte semennyit és a tüneteim is egyre...
        Bizonytalan tüneteim vannak. Kezdetben úgy gondoltam, hogy az emésztésem nincs rendben, ezért diétáztam. Mivel a panaszaim nem változtak, ezért mozgásszervi eredetűnek véltem, és pihentettem. Mivel a panaszaim már két hete változatlanul...
        Tisztelt Doktor Úr!Decemberben újra előjöttek az aranyeres panaszok:élénkpiros vér, enyhe szúró fájdalom székeléskor. Elkezdtem szedni a DIO-PP tablettát mert előtte is az múlasztotta el a panaszokat. Vérzés elmúlt, fájás enyhült, de nem...
        Kedves Dr Plósz János! Többször írtam már Önnek hasi panaszaim miatt amik szept.20a óta tartanak. Hasmenéssel,hányással kezdődött,minimális lipáz emelkedés laborban. Azóta számos vizsgálaton túl vagyok. Laborok (amikben eltérés nincs...