Mometason orrspray túladagolás

Kedves Doktornő! Orrnyálkahártya duzzanata miatt Mometason Sandoz 50 mikrogramm/adag szuszpenziós orrsprayt írt fel a fül-orr-gégész. Tegnap éjjel akartam befújni az első adagot. A sós orrspray-nél hozzá vagyok szokva, hogy hallom és érzem a befújást, a Mometason befújásakor viszont semmit nem hallottam vagy éreztem, ezért azt hittem, hogy nem jött belőle semmi, és mire rájöttem, hogy minden alkalommal történt befújás, már vagy 4-5 adagot belefújtam egyetlen orrlyukba. Ezután olyan érzésem lett, mintha fejembe szállt volna a pezsgő, hirtelen erős szívdobogást éreztem, de ez egyből el is múlt, betudtam a hirtelen ijedtségnek, viszont a fújás óta zsibbad az arcom azon az oldalon, nyomást, fájdalmat érzek a szememben azon az oldalon, és az orromban belül is furcsa érzet van, mintha be lenne duzzadva, vagy meg lenne nagyobbodva valami az orrlyukban, ahova befújtam. Nagyon félek, hogy a felelőtlenségemmel valami komoly bajt okoztam, egész éjjel nem aludtam miatta és pánikoltam. Ön szerint mi okozhatja a fenti tüneteket? El fognak múlni? Nagy mértékű és veszélyes túladagolás történt? Szükséges felkeresnem orvost? A gyógyszer leírásában csak ennyit találtam, emiatt nem hívtam mentőt. "A javasoltnál nagyobb dózisban, szájon át vagy inhalációban adott kortikoszteroidok gátolhatják a hypothalamus-hypophysis-mellékvese (HHM) tengely működését. Kezelés: Tekintettel arra, hogy a Mometason Sandoz orrspray elhanyagolható szisztémás biohasznosulása < 1%, a túladagolás miatt nem valószínű, hogy a megfigyelésen kívül egyéb terápia szükséges lenne, melyet a megfelelő adagolással végzett kezelés indítása követ." Alapbetegségem egy évek óta változatlan méretű, minimális és tünetet nem okozó syringomyelia a 6-7 nyaki csigolya között, remélem, erre nincs hatása az orrspraynek. Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza Mometason túladagolás témában

Kedves Kérdező!

Ezen az oldalon nincs lehetőség azonnali válaszadásra, így valószínű mire a soraimat olvassa a Mometason túladagolással kapcsolatos panasza már megszűnt. Fejfájás, orr- és torokirritációt okozhatott a Mometason, tartós károsodás nem valószínű. Mivel ez egy lokálisan alkalmazott kortikoszteroid, így túladagolás esetén javasolt az orrnyálkahártya átöblítése vízzel vagy fiziológiás sóoldattal.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. augusztus 07., 18:12; Megválaszolva: 2021. augusztus 08., 21:44
Kérdések és válaszok: Egyéb
Izomrángás
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Szeretnék tanácsot kérni annak tekintetében, hogy milyen szakorvost keressek fel, röviden összefoglalva az...
Magas konjugált bilirubin
szeretnék megkérdezni mit jelent ha magas a konjugált bilirubinom (érték 4,1umol/L) , magas a limfocita % (45%) , neutrofil % és eozinofil % viszont...
Hasi ultrahang utáni teendők
Édesanyámat a reumatológus orvos küldte el hasi ultrahang vizsgálatra, de hozzá még soká jutunk vissza a lelettel, ezért kérdezem, hogy a hasi...
Combfájdalom
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Egyik pillanatról a másikra tegnap kutyasétáltatás közben a bal combomban (kívül, fent) elkezdett minden lépésnél...
Emelkedett káliumszint
Tisztelt Doktor Úr! Laboreredményem értékeinél a káliumszint 6 mmol/1 Gamma-GT 39 U/L mutatott emelkedéseket, más értékek rendben vannak....