Rozsda a szervezetben

Kedves Doktor Úr/Doktornō! Azért fordulok önhöz, mert reggel tejes kávét fogyasztottam egy fém kupakos üvegből, amit csak utólag vettem észre hogy a csavaros zárnal be van rozsdasodva. Mikor hozzáértem, kissé meg is karcolta az ujjam, de nem vérzésig. Ám a szám egy kicsit ki van hasadva és van egy kis kiszáradt hólyag a számban egy korábbi égési sérülés következtében. Aggódom, hogy kerülhetett e mérgező anyag a szervezetem e ezáltal és ha igen, mi a teendo? Úgy tudom, a tetani c baktérium az idegrendszert érinti, nekem pedig pár hete a derekamnal van ezzel probléma. Befolyással lehet-e a reggeli met tartalmazó ételek, mint tejtermek, koffein, edesitoszer vagy citrusfelek erre? Esetleg cataflam és rutascorbin erfalerosito? Emellett a labfejemen 1-2 hete erősen kidudorodik egy ér, s mikor megerintem, villámcsapkásszerű érzet keletkezik, s a nagylabujjamig zsibbad a jobb tenyeremen hasonloan. Ennek lehet közé a gerincfajdalomhoz, vagy egy érgyulladásrol van szó? Köszönöm a válaszát. Üdvözlettel. Zsanett

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza a sérülés témában

Kedves Kérdező! Tetanus fertőzést szennyeződött, mély, vérző seb útján lehet kapni. Egy rozsdás fémkupak által okozott felületes sérüléssel biztosan nem. Ezenfelül Ön aktív védőoltásban is részesült. A derékfájdalma nem függ össze a sérülésével. A Cataflam fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő gyógyszer, tartós szedése a mellékhatások miatt nem javasolt. A Rutascorbin érfal, elsősorban kapilláris érfal erősítő hatású. Az étrendje , illetve a két említett gyógyszer és a leírt panaszok között nem látok összefüggést. A lábfejen levő ér lehet visszér, ami érintésre érzékeny, fájdalmas , de a derékpanasza is kisugározhat a lábába zsibbadást okozva. Vizsgálat nélkül nehéz a panaszát értelmezni, javaslom, hogy keresse fel háziorvosát.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. április 30., 13:21; Megválaszolva: 2019. május 06., 21:34
Kérdések és válaszok: Egyéb
irritábilis bél szindróma
Tisztelt Doktor Úr! Nyáron vastagbél tisztító kúrát csináltam, ami után hasi fájdalmak kezdődtek a bal alhasban, de nem étkezéssel...
visszatérő hasmenés
Tisztelt doktor úr. A kérdésem a következő lenne a doktor úr felé , áprilisban fogászati kezelés után kaptam antibiotikumot attól hasmenésem lett...
Fehérvérsejtszám eltérések mire...
Tisztelt Doktornő! A laboreredményem szerint a fehérvérsejtszám a megadott 4-10 határérték helyett 15, a neutrofil szintén emelkedett 11,9 a megadott...
KÖLDÖK körüli égő érzés
Tisztelt Doktor Úr! Most egy olyan panaszom van, hogy a köldököm körül égő érzést érzek. nem fáj,hanem kifejezetten ég. Hasi ultrahangra mentem...