Műtét utáni magas pulzus

Kedves Doktornő! Édesanyámnak kb. másfél éve még tökéletes, erős, egészséges volt a szíve, ezt mondta a kardiológus, aki megvizsgálta, mivel Herceptin injekciókat írtak elő számára, mint célzott daganat elleni kezelést. Ez sajnos toxikus a szívre, ezért 3 havonként ellenőrizték a szívműködését. Édesanyámat most szeptemberben is megműtötték (nem daganattal, a daganatterápiának már vége) . Az első műtét elején 220/180-ra felment a vérnyomása, a műtét után mondták neki, hogy ha nem tudták volna levinni, elmaradt volna a műtét. A műtét után 120-as volt a pulzusa, ami még a kb. 10 nappal későbbi hazaérkezését követően is ennyi volt. (A műtét előtt 70-80 volt a pulzusa.) Azt hittük, hogy talán valamelyik gyógyszer mellékhatása a nagyon magas pulzus, de kb. 1 hét múlva elfogytak a gyógyszerek, és még mindig ennyi volt. Ezután kiment az orvoshoz, és felírtak neki béta-blokkolót, amelyből napi 1 tabletta 80-90-re levitte a pulzusát. Sajnos a műtét után kb. 1 hónappal mellhártyagyulladása lett, ekkor 75/46 körülire is lement a vérnyomása, a pulzusa magas volt, de akkor a nagyon alacsony vérnyomás miatt nem szedte a béta-blokkolót. Nem sokra rá pedig a seben tályog alakult ki, ami miatt újból meg kellett műteni. Most napi fél tabletta béta-blokkolóval 80-90 körüli nyugalmi pulzust mérünk. Tehát szerintem elkezdett regenerálódni a szíve, mert már 1 tabletta helyett fél is elég. A vérnyomása olyan 125/65 körüli átlagosan. Az alsó érték alacsonyabb, mint a szeptemberi műtét előtt volt, akkor nagyon optimális volt, kb. 120-130/70-80 körüli. De mostanában a systolés és a diastolés érték között általában 60 a különbség. De édesanyám nagyon fáradékony, igaz, vagy 2 hónapig főként feküdt. Úgy tudom, hogy a béta-blokkoló csökkenti a szív pumpa funkcióját, ez is okozhatja a nagymértékű fáradékonyságot? A közeljövőben ismét lesz műtéte édesanyámnak, illetve a távolabbi jövőben is várható. Ezek már nem olyan nagy műtétek lesznek, mint a szeptemberi. Kérdésem az volna, hogy mit tudnánk tenni annak érdekében, hogy minél inkább elősegítsük a regenerálódását? És vajon milyen mértékű regeneráció várható? Vajon elhagyhatja majd a béta-blokkoló szedését? Köszönettel, Ildikó

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza gyengeség, szapora pulzus témában

Kedves Kérdező, a szív jelenlegi állapotának felméréséhez ismételt komplett kardiológiai vizsgálat kellene (szív ultrahang, Holter vizsgálat) . Panaszait esetleges vérszegénység is ronthatja, és az ilyen állapothoz gyakran társul labor eltérés, ezért vérkép vizsgálat is célszerű lenne. Leletek alapján lehetne pontosabb tanácsokat adni. Jobbulást kívánok Édesanyjának! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. december 26., 19:45; Megválaszolva: 2016. december 28., 18:33
Kérdések és válaszok: Egyéb
Időskori gyengeség
Tisztelt Doktornő! Nagymamám 2020.01.19-én bekerüld a kórházba, mert nem tudott bemenni az udvarról, nem bírt lépni egy lépést sem, egy helyben...
Gyengeség
Tisztelt Doktor Úr! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a problémám! Tavasszal kezdődött gyomor fájdalom , hányingerrel , voltam gyomor...
Mi lehet a bajom?
Üdv! Szeretnék egy problémámról érdeklődni..Kb 3 hete kezdődött elöször csak elhanyagolható izületi/izomfájdalmak.. Most már viszont egy hete...
Krónikus problémák
Tisztelt Doktor Úr! 37 éves férfi vagyok. Magasságom: 177 cm, súlyom: 55 kg. Több éve vannak krónikus problémáim, de kb. 1, 5 éve jelentkeztek...
mi lehet a bajom?
Üdvözlöm kérdésem lenne hogy mi okozhatja a bajomat mert az én orvosom nem hajlandó rendesen megvizsgálni... pár napja fáj a tarkóm legyengülnek...