Folyamatosan emelkedő amiláz és magas koleszterin

Kedves Doktor úr! Az amilázam 2013 óta folyamatosan emelkedik: 2013. nov.: 117 2014. jan.: 128 2014. dec.: 157 2015. jan.: 162 Emellett magas a koleszterinem már több mint 10 éve (akár 8-ra is fel megy az érték de álatlában 7.6) , erre gyógyszert is szedtem de az is csak 6.2-re viszi le. A kezelő orvoson refluxot diagnosztizált nálam, mivel a mellkasomban feszülő érzést éreztem és érzek, erre a "ControlocMagna" gyógyszert írta fel a számomra. Ennek ellenére még néha érzem a feszülő érzést. Szeretném megtudni, hogy ezek vannak e összefüggésben az amilázzal (esetleg a stressz)? Hova tudnék tovább menni ezzel és milyen vizsgálatokat lenne érdemes elvégeztetnem ? Előre is köszönöm válaszát! Egy aggódó beteg

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

Dr. Plósz János válasza mellkasi szúródás témában

Az amiláz érték emelkedése abszolút nem jelentős, problémát nem jelent (ráadásul nem is specifikus marker) . A magas koleszterin-szint az érelmeszesedés kockázatát fokozza hosszú távon, erre érdemes lenne megoldást keresni (diéta, testmozgás, gyógyszeres kombináció) . A mellkasi feszítést okozhatja reflux, de szív- illetve mozgásszervi eredete is lehet, valamint a stressz is gyakran előidézheti. Javaslom, kérjen kardiológiai kivizsgálást (ezen eredetnek lehetnek igazán súlyos következményei) . Addig is érdemes a kalória és zsírbevitelt megszorítani, gyakran, rendszeresen, intenzíven mozogni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 11., 18:12; Megválaszolva: 2015. március 13., 04:55
Kérdések és válaszok: Egyéb
Serum Calcium
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utolsó vérvételemben emelkedett a calcium szint. Kissé aggódom miatta. Kb két hete kollagén tablettát szedek melynek az...
Vérhigító oltásra
Tisztelt Webbeteg! AstraZeneca oltást követően háziorvosom azt javasolta, hogy a vérrögképződés megelőzésére két hétig szedjek Aspirin protect...
Lehet COVID utóhatás?
Tisztelt Doktornő! Nagyjából három hete pozitív lett a koronavírus tesztem. Igazából nem volt súlyos lefolyású nem volt lázam , csak orrfolyás...
Covid oltás után alkohol?
Tisztelt doktornő/doktor úr, Tegnap este fél 7-kor kaptam meg az első Szputnyik oltást, és kb. 15 órával később ittam 8 cl Unicumot és 1,5 dl...
Hasi fájdalom
Jó napot kívánok Több hónapja fenn álló hasi fájdalmam van puffadás kíséretében. Tavaly a varandosagom alatt ki derült hogy hepatitisz e vírus...