hasi fájdalmak

Tisztelt Doktor Úr, 2014 november végén volt egy kisebb nőgyógyászati műtétem (petevezeték átjárhatósági vizsgálat és méhtükrözés) , mivel gyermeket szeretnénk. (A műtét során lezárt petevezetékeket és két kisebb miómát találtak.) A műtét után nem sokkal alhasi fájdalmaim jelentkeztek, kismedencei (előbb nőgyógyászati majd húgyúti) gyulladást állapítottak meg, és antibiotikumos kezelést kaptam. Mivel a tünetek fennáltak, majdnem egy hónapon keresztül antibiotikumot szedtem. Közben (karácsony előtt) más problémák is felléptek: reggel háromszori székletürítés, puffadás, fájdalmak a köldököm körül hol itt, hol ott. Emiatt a házi orvosom vérvételre és hasi ultrahangra küldött. A vérvétel eredménye negatív (bár akkor is antibiotikumot szedtem) , az ultrahang diagnózisa: meteorizmus és kevés folyadék az uterus és a hugyhólyag között. Utóbbi miatt visszaküldtek a nőgyógyászatra, ahol ismét antibiotikumot írtak fel. Emellett a házi orvosom probiotikumok szedését javasolta. Ennek hatására a székletem rendeződött, de a hasam továbbra is fájt. Miután befejeztem az utolsó antibiotikum-kúrát is, voltam nőgyógyászati és urulógiai kontrollon, ahol mindent rendben találtak. De a hasam továbbra is fáj, a fájdalom változó jellegű: hol feszítő, hol szúró, de van, hogy bizsereg, máskor lüktet valami a hasamban. (Főleg a köldök környékén, de attól lejjebb bal oldalt, és néha jobb oldalt is) Székletem általában kétszer van reggelente, normál állagú. A házi orvosom beutalt a gasztroenterológiára, de csak két héttel későbbre kaptam időpontot. A hasam viszont fáj, és egyre jobban aggódom, hogy a műtét miatt történt valami a szervezetemmel. Ön mit gondol, mi lehet a gond? Mit tehetnék azért, hogy addig, amíg eljutok az orvoshoz, az állapotom ne romoljon? Segítségét előre is köszönöm! Tisztelettel:

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza hasi fájdalom témában

Véleményem szerint a hosszas antibiotikum kúra okozta bélflóra-károsodás lehet a panaszok oka. Javaslom használjon továbbra is (legalább 1 hónapig) pre- és probiotikumot, egyen gyakran, rendszeresen, egyszerre keveset, mozogjon rendszeresen, intenzíven. Gyógyszeresen a Duspatalin tabl. szedése próbálható meg (naponta 2x1) .

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. január 27., 10:51; Megválaszolva: 2015. január 27., 19:32
Kérdések és válaszok: Egyéb
Kaphatok covid vakcinát? és melyik...
Inzulinrezisztenciám van és ezzel együttjáró pajzsmirigy alulműködésem, ami már kezelendő. IR-re szedek Merckformin 500as gyógyszert, pajzsmirigyre...
Folyamatos Szédülés
Kedves Doktornő! A vérnyomásom már beállt. Ritmus zavarom nincsen. Az elmúlt 2 évben kb 5x volt szívultrahang. Múlthéten is volt. Számtalan EKG...
Pfizer covid vakcina
Tisztelettel érdeklődöm, hogy kaphatok e Pfizer covid elleni vakcinát, ha nemrég kaptam meg a csontritkulás elleni gyógyszeremet injekció formájában...
Folyamatos Szédülés
Kedves Doktor Nő/Úr! 2 éve szenvedek szédülékenységben. A szédülés jellege, kótyagos, enyhe egyensúlyzavar kíséri. A nap 24 órájában. Minden...
Szédülés és magatehetetlenseg
Idős nagymamám esetében írok. Demenciaja régóta fenn állt,naponta többször is rá kellett nézni, de a maga tempójaban ugyan, de jönni menni...