szájszárazság: mi lehet az oka és hogyan tudnám enyhíteni?

Éjszaka alvás közben gyakran kiszárad a torkom és anyelv hátsó része Nem fáj csak kellemetlen érzés, Próbálkozm nyelni, ezután megindul a nyálképződés, minden rendben, kis idő mulva ismét arra éredek hogy száraz a torkon.Cukor betegségem nincs, vérnyomás csökkentő és véralvadás gátló gyógyszert szedek.Kérdésem:mi lehet az oka és hogy tudnám enyhíteni.Előfordul még éjszakai gyomorégés, 3-4 naponta.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza a szájszárazság témában

Kedves Kérdező! Amennyiben panasza csak éjszaka jelentkezik, elképzelhető, hogy nyitott szájjal alszik, esetleg horkol és ezért szárad ki a torka. Másik lehetőség, hogy a valamelyik gyógyszer mellékhatása okozza a szájszárazságot, javasolnám, hogy olvassa el a gyógyszerek alkalmazási előírását.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. november 23., 16:45; Megválaszolva: 2014. november 25., 22:13
Kérdések és válaszok: Egyéb
allergia vagy más
Tisztelt Doktornő! Nov. közepe óta a fő problémám,hogy az orrom bedugul a mellkasomon át a gyomromig. Az orrdugulás kb 50 százalékos, a gyomrom...
Bizsergés végtagokban
Tisztelt Szakértők! Az alábbi problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: Több mint egy hete kezdődött, először talpzsibbadással...
Van-e teendőm a köv. vérkép...
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Készíttettem egy vérképet, mert az utóbbi időben fáradékonyabb vagyok a szokásosnál. Elküldöm Önnek a leletet, és...
Beütöttem a fejem
Kedves Doktornő! 6 nappal ezelőtt lehajoltam, hogy levegyem a cipőm majd elfelejtettem, hogy felettem van a bojler/kazán és így lendületből...