Mit tehetnék

Tisztelt doktor úr! /nő Tanácsot szeretnék kérni, nem tudom, hogy önnek kell e irnom. Olyan problémám van, hogy a tesom napi rendszereségel 3-4 szem contramalt (100mg) vagy ha nincs neki a dédi (aki rákos és az orvos 50 mg os contramalt irt fel neki) Gyogyszerét veszi be majd alkoholt iszik rá., De ezt azóta csinálja mióta nem engedjük el esténként, mert a párom szerint Drogozik. (egyszer ugy jött haza, hogy nagyon részeg volt, és a párom szerint kábitoszer hatása allat is állt). Nem tudom, hogy honnét szerzi a 100 mg os contramalt. Utána olvastam neten és azt irják, hogy a conntramal morfiumot tartalmaz. párom szerint csináltasun nála drogtesztet és szembesitsük vel.Ön ezt jó ötletnek tartja? Én csak attól félek, hogy mivel ez gyogyszer a teszt nem mutatna semmit, vagy ö nem menne bele. Létezik, hogy téleg azért szedi, hogy potolja a drog hiányát? És én mit tunák tenni, hogy ha téleg azért szedi, hogy ne csinálja tovább? Válaszát, segitségét elöre is köszönöm. Egy aggódó testvér.

Nagy Rudolf válasza gyógyszerfogyasztás témában

Kedves kérdező! A Contramal opioid hatóanyagú fájdalomcsillapító gyógyszer. Testi és lelki függőség alakulhat ki szedése során, különösen ha azt nem orvosi javaslatra szedik. Amennyiben testvére a gyógyszert nem orvosi rendeletre szedi, valószínűsíthető a függőség kialakulása, ebben az esetben szerintem nincs szükség drog tesztel történő szembesítésre, testvére viselkedése már a szerhez való hozzászokásra utal., Mint ahogy feltételezik lehet az is hogy valóban testvére egyéb drog pótlására használja a Contramalt. Legtöbb, amit hozzátartozóként tehetnek, próbálják őt a változtatásra motiválni. Próbáljanak minél többet beszélgetni, lehetőleg akkor, amikor testvére józan állapotban van. Próbálják ilyenkor a vele kapcsolatos érzelmeiket aggodalmaikat kifejezni. Ha a beszélgetést támadásnak éli meg akkor védekezni fog és a problémát általában az érintett tagadja. Szakember segítségét kérhetik a helyileg illetékes pszichiátriai vagy addiktológiai gondozóban illetve szenvedélybetegek közösségi ellátását végző intézményektől.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2013. április 08.

Kérdések és válaszok: Egyéb

Kislány szedhet-e fitoösztrogén...
Tisztelt Doktor Úr! Kilenc éves kislány foltos kopaszodására ajánlottak olyan étrendkiegészítőt, amelyben fitoösztrogén is van,szója izoflavont tartalmaz. A...
Baba cipő dilemma
Tisztelt Doktornő! Kezdő édesanyaként a gyermekcipő vásárlás komoly dilemmát jelent. Környezetünkben van, aki kizárólag a szupinált cipőket favorizálja az...
Csuklás oka
Kedves Doktornő! Az elmúlt napon hirtelen felállást követően pár perces csuklást tapasztaltam többször is. Korábban is történt már ritkán, evést követően az...
Alacsonyabb neutrofil szám kóros?
Marcius 7-en 47,8 volt (50-70) marc 31-en 47,4 volt (50-70) tehat mindig kicsit alatta van a Neutrophyl %. Augusztusban: neutrofil granulocita 1,8 (2,5...
Székelés utáni viszketés
Tisztelt Doktor úr! Kb. 3 éve küzdök fenéktáji viszketéssel. Több orvosnál is jártam, 3 évvel ezelőtt még aranyérrel diagnosztizáltak, azokra kenőcsöt...
Pacemakerrel sejtrezonanciás kezelés...
Kedves Doktornő! StJude pacemakerrel élek. Szeretném megtudni, hogy Kvantum 3000-s készülékkel sejtrezonanciális biológiai kezelést -4 végtag+fejpántos...