Magas a vérnyomásom Arixen antiedepresszáns miatt

Dr- Bene Orsolya kardiológus Kedves Doktornő! Nagyon megemelkedett a vérnyomásom a fent emlitett gyógyszer miatt, ugyhogy szeretném kérdezni, hogy váltsak-e gyógyszert.mert este 160/130 a pulzus 115 volt, reggel is 106/80 és a pulzus 94. Várom válaszát!

Dr. Veress Dóra válasza antidepresszáns témában

Kedves Uram!

A venlafaxine tartalmú szereknél gyakran előforduló mellékhatás, hogy a vérnyomás megemelkedik. Ugyan nem írta a korábbi értékeket, de az este mért vérnyomás mindenképp magasnak számít. Azt tanácsolom, keresse fel pszichiáterét és számoljon be neki a problémáról, valószínűleg le fogja cserélni a gyógyszert. Ön ne hagyja most hirtelen a szedését, mert esetleg megvonási tünetei jelentkeznek, bízza ezt az orvosára, ő tudni fogja, hogyan kell csökkenteni a dózist!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. június 04., 14:34 ;Megválaszolva: 2011. június 05., 22:31
Kérdések és válaszok: Depresszió
antidepresszáns
Pánikbetegségre, valamint enyhe depresszióra Sertralin Sandoz 50 mg nevű antidepresszánst kezdtem el szedni 5 nappal ezelőtt, napi fél szemet. A szedés...
Pszichés probléma
Tisztelt Doktor/Doktornő! Folyamatos halálfélelemre, ájulásérzésre cipralexet kaptam. Sajnos egy féltől is olyan rosszul lettem, hogy többet nem...
antidepresszáns szedése
Életem során legalább 3 alkalommal komoly depresszióm volt, erős öngyilkossági késztetésekkel.Utoljára kb 9 évvel ezelőtt volt a legerősebb a...
Szedhetek Roaccutan mellett valamilyen...
Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! Roaccutant (bőrgyógyászati erős gyógyszert) szedek több hónapja, de már jóval a szedése előtt is szorongtam az...
Antidepresszans szedése
Jo napot kivanok. Szeretnem megkerdezni, hogy gyerekvallalas elott mennyivel kell abbahagyni a Trittico gyogyszer szedeset. Probalom fokozatosan csokkenteni az...