Lamolep indokolatlan szedése

Tisztelt Doktornő! Közel egy éve saját megfontolásból mentem el pszichiátriára kivizsgáltatni magam, mivel tartottam tőle, hogy a viselkedéssel tönkre teszem a családom életét. Esetenként indokolatlan agresszió jött rám, máskor mániás jókedv tele energiával. (Ez gyerekkorom óta így volt, viszont a kisfiam születése óta ez nagy mértékben felerősödött.) A pszichiátrián megállapította a doktornő, hogy nagy valószínűséggel (80%) bipoláris affektív zavarral küzdök. Kértem időpontot pszichológushoz, aki a beszélgetés során arra a következtetésre jutott, hogy szerinte csak a jelenlegi élethelyzetemen kell változásnak bekövetkeznie, és akkor eltűnnek a panaszaim. Akkor tanácstalan voltam, mivel a tüneteim egész gyerekkorom óta megvoltak, viszont a családi körülmény is olyan volt, ami feltételezhető volt, hogy csak azt "tanultam" el, és vittem tovább. Pár hónap kezelés után ismét kértem időpontot a fent említett pszichológus hölgyhöz, és érdeklődtem afelől, hogy mekkora esélye van az én esetemben annak, hogy a lamolepnek csak placebo hatása van, és pusztán azért vagyok jobban, mert elhiszem, hogy hatásos. Ő erre azt mondta, hogy mivel a lamoleptől sokkal jobban érzem magam, ezért ez visszafele igazolta a betegségem, tehát a placebo hatás ki van zárva. (Az első találkozásunkkor a felmérő teszt kitöltését nem fejeztem be, ezért nem állt a pszichológus hölgy rendelkezésére elég információ a tényleges bipoláris zavar kijelentésére.) A kérdésem az lenne, hogy amennyiben ténylegesen "indokolatlanul" szedném a lamolepet, annak lenne valamilyen nyilvánvaló mellékhatása, amiből kiderülne, hogy mégsem bipoláris zavar áll a gondjaim hátterében? Sajnos erről nem találtam semmi információt. Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel Zoltán

Dr. Pálvölgyi Rita válasza diagnosztikus kérdések témában

Tisztelt Kérdező,

Egyrészt választ kaphat a kérdésére, ha elhagyja a Lamolepet. Hamarosan kiderülhet, hogy ennek volt-e köszönhető a kiegyensúlyozott állapot. Másrészt önmagában a Lamolpenek nincs diagnosztikus értéke a bipoláris zavarra vonatkozóan. Egyéb eredetű hangulati hullámzásokra is jótékonyan hathat. Tehát ha gyógyszer nélkül visszatérnének a panaszai, az nem egyenértékű a bipolaritás diagnózisával.

Én inkább azt tanácsolnám hogy amíg szükségét érzi, fogadja el, hogy a Lamolep segít. Ha változik az élethelyzete, vagy megerősödik lelkileg, akkor próbálja meg elhagyni.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. május 06., 09:49; Megválaszolva: 2022. május 11., 11:19
Kérdések és válaszok: Depresszió
Alvászavar izomrándulásokkal
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 2022. december elején volt egy hasmenéses vírus a családban, utána december 20-án én...
Gyógyszer függőség, Mi a megoldás?
Üdv, Édesanyámról van szó, aki sajnos mély depresszióban szenved. A házi orvosa felírja neki a Xanaxot amit minden nap szed több pirulával és...
Gyógyszer adagolás bipoláris...
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! A feleségemnél 10 éve melldaganatot diagnosztizáltak megműtötték,utána bipoláris depressziót állapitottak meg. A...
Antidepresszáns csere
Kedves Dr. Nő! 8 éve szedek sertadepit (pánikbetegség,kényszergondolatok) szeretnék váltani (Közepes vagy Gyenge szerotonin) gátlóra. Aminek...
Gyógyszer kiürülése a szervezetből
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Szeretném megtudni, hogy a 7 éve szedett Scippa mennyi idő alatt ürül ki a szervezetből? Kérdésem oka a nem...