Hogyan szokjak le az antidepresszánsról?

Tisztelt Doktornő! 10 éve kezdtem el szedni a SERTRALIN-t, de már talán nincs rá szükségem, - 3 éve már csak felet kezdtem szedni, most már csak harmadot. Szeretném elhagyni fokozatosan, de amikor egynegyed tablettára próbálok áttérni, akkor levert, enervált leszek. Többször megpróbáltam, de nem sikerült leépíteni. Tornázom, egészségesen élek, nincs már konkrét okom szedni, csak a függőség... Mit tanácsol? Válaszát köszönöm, Szilon

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza depresszió témában

Tisztelt Kérdező,

Elhagyáskor két különböző jelenséget észlelhet. Vagy elvonásos tüneteket, - ez a jobbik eset, mert 1-2 hét alatt elmúlik, - vagy a korábbi tünetek újbóli jelentkezését, depresszív tüneteket. Ez utóbbi indokolhatja a további szedést. Ekkor is abba lehet hagyni persze, és megnézni, hogy tud megbirkózni a fellépő tünetekkel gyógyszer nélkül.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. december 25., 10:34; Megválaszolva: 2014. december 25., 14:40
Kérdések és válaszok: Depresszió
Depresszió nélkül
Tisztelt Doktornő! 40 éves férfi vagyok, három gyerkőccel, családdal, vezetői beosztásban. Sajnos 2019- ben beleszaladtam egy major depressziós...
Depresszió. Hangulatingadozás
Volt egy párom akivel egy évig együtt voltunk éltünk, és szakítottunk. A szakítás oka, h sokat hisztiztem ha valami nem tetszett. Sokszor hangulat...
Bele is őrülhetek?
Kedves Piroska! 46 éves férfi vagyok, 22 éve házasságban élek feleségemmel. Kb. 15-17 éve valami megváltozott a kapcsolatunkban, mert azóta úgy...
Betegség?
Kedves Piroska! A párommal 6 hónapot voltunk együtt, egyik napról a másikra furcsa lett, azt mondta minden rossz körülötte és én vagyok az...