időskori ízérzékelés problémája

Édesanyám az utóbbi hónapokban panaszkodik rá, hogy semminek nem érzi az ízét, következmény: étvágytalanság, "semmihez nincs kedvem", "nem kívánom, nem jó! " - Lehet valamivel ellensúlyozni, csökkenteni, stb? Köszönöm a fáradozását.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza a étvágytalanság témában

Kedves Kérdező! Előfordul, hogy idősebb korban csökken az ízérzés. Az ízérzékelés csökkenését elsősorban a nyelvet érintő betegségek okozhatják. Az ízérzés csökkenését figyelték meg néhány ásványi anyag ( pl. cink) hiányában, pajzsmirigy betegségekben, daganatos betegségekben is, néhány gyógyszer is okozhat ilyen problémát ( a Co-Renitecnek ilyen mellékhatása nem ismert) Javaslom, ha panasza több hete fennáll, keressék fel édesanyja háziorvosát, valamint fül-orr gégészt a panasz okának feltárása céljából.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. január 01., 19:19; Megválaszolva: 2014. január 03., 16:56
Kérdések és válaszok: Depresszió
A kiüresedésem gyógyítható?
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Abban az ügyben szeretném a tanácsát kérni, hogy már kb. 5 éve képtelen vagyok érzelmek megélésére, tehát semmi...
Érzelmi kilengések
Kedves Doktor Nő! Azért fordulok önhöz, mert nem tudom mit tegyek. Utóbbi más fél év során többször voltak hangulatingadozásaim, de többnyire...
Depresszió
Kedved Doktornő! 22 éves egyetemista fiú vagyok, már régóta gondolkozom rajta, hogy pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellen fordulnom panaszaimmal....
Gyógyszer!
Kedves Dr.Nő!-sajnos vissza tértek a gyógyszerem szedése előtti tünetek.Pedig elég erősnek éreztem magam abban hogy le tegyem 10 év szedés után!Az...
Gyógyszer váltás
Kedves Doktornő! Antideprenszáns elhagyását segítő gyógyszerek felől kérnék javavallatot. Próbáltam rivotrilt igaz csak 0,25, de nem volt jó...