Cukorbetegség alatti ízérzékelés zavara

Tisztelt doktor Nő,Úr! A cukorbetegség alatti esetleges ízérzékelés megváltozásával kapcsolatban kérdeznék. Lehet esetleg olyan fokú hogy ne lehessen megkülönböztetni a normál és a light colát? Válaszát előre is köszönöm, szép napot.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tänczer Tímea válasza a ízérzés zavar, cukorbetegség témában

Kedves Kérdező! A cukorbetegek körében valóban gyakori probléma az ízérzékelés zavara, kutatások alapján az esetek 73%-ban megfigyelhető ilyen probléma. Az életkor, a társbetegségek, neuropáthia fennállása, és bizonyos gyógyszerek, valamint a dohányzás tovább rontják az ízérzést. A szájnyálkahártya elváltozásai magas vércukor értékek mellett szintén gyakoribbak, és okozhatnak ilyen problémát. Emellett az édesítőszerek mellékízét is igen eltérően érzik a betegek. A probléma kezelése igen nehézkes, elődlegesen a normál vércukorszint fenntartása, helyi okok megszüntetése, illetve egyéb okok kizárása szükséges. Üdvözlettel: Tänczer Tímea

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. augusztus 02., 13:14; Megválaszolva: 2019. augusztus 06., 11:51
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Emelkedett éhgyomri cukorérték
Tisztelt Doktornő! 55 éves nő vagyok, 165 cm magas és 57 kg, sportos testalkatú. A most 25 éves fiammal terhességi cukorbeteg voltam, azóta nem volt...
Terhesség, keton a vizeletben
Tisztelt Webbeteg! 18 hetes kismama vagyok. Ir diagnózissal, 42-es BMI-vel. Évek óta 160gr ch diétát tartok, több-kevesebb sikerrel.A terhességem óta...
Terhességi cukorbetegség
Kedves Doktornő! 20 hetes kismama vagyok, 4.babámat várom. Otthon méregettem a cukrom, s mivel mértem rossz értékeket.. (7.8-8 evés után 1 órával)...
Esti inzulin
Tisztelt Doktornő! Feleségem szülés után let cukorbeteg. Immár 23 éve. Az utóbbi időben nem tudja kontrollálni a cukorszintjét. Főleg az...
Deflazacort Bőrgyulladásra
Nem Magyarországon kaptam a kezelést, de egy tályogra deflazacorte tartalmú szteroidot kaptam amit 5 napig 2x 30 mg szedtem. Nagyon sok rosszat olvastam...