• Magas vércukor reggeli után

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy reggeli 35g ch étkezés után nagyon megemelkedik a vércukrom. Például 5.6 ehgyomorra majd másfél órával reggeli után 9 órakor 12 körül mozog, de egy óra múlva már 5-6 között van. Hogyan lehet elérni, hogy ne menjen ennyire fel étkezés után?

        Dr. Rakk Erika válasza a cukorbetegség témában

        Kedves Kérdező! Kérdés, miből álla 35 gr CH tartalmú reggeli. Fontos, hogy lassú CH-ból álljon. Mennyit vár az inzulinadás és az étkezés között? A reggeli inzulindózis összességében jó, mivel 2, 5 óra múlva már tökéletes az érték. Lehet, hogy előbb szívódik fel a CH, mint ahogy elkezd hatni az inzulin. Tehát többet kell várni az inzulinadás és a reggeli megkezdése között. A másik megoldás, hogy létezik olyan inzulin, amit közvetlenül étkezés előtt kel adni, és gyorsabban hat, mint az Actrapid. Az erre való átállást kezelőorvosával kell megbeszélnie.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Rakk Erika
        diabetológus, endokrinológus, belgyógyász Itt kérdezhet További orvosok

        Dr. Rakk Erika

        Kérdés: 2017. április 26., 15:56; Megválaszolva: 2017. május 02., 21:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Fél éve nem esek teherbe, ezért végeztettem el egy átfogó vizsgálatot, melynek többek között a terheléses vizsgálat is része volt. Érdeklődni szeretnék, hogy ennek eredményei mire utalnak, fennáll-e IR, szükség van-e...
        Édesapám cukorbeteg, azt hiszem kettes típusú. Az utóbbi héten háromszor edett le 1,9 körülire a vércukorszintje, miközben sem evés, sem ivás terén nem volt semmi váratlan. Elméletileg jó orvoshoz jár, de eü-s rokon javasolta, hogy váltson...
        Tisztelt Szakértő! Nagy fokú stressz, szorongás, tűfóbia, vérvétel eredményétől való szorongás emiatt egész éjszaka álmatlanság, gyomorgörcs, megemelheti az éhomi vércukrot egészséges embernél, ha igen akkor mennyivel? Köszönöm...
        Tisztelt Doktornő! A napokba inzulinrezisztencia vizsgálaton vettem részt. 160cm vagyok 57 kiló A kérdésem, hogy a terheléses eredmény jónak számít-e vagy IR beteg vagyok? Vércukor 0 4,10 mol/l Vércukor 60 7,20 mol/l Vércukor 120 6,60...
        Tisztelt Dr.nő/Dr.úr! Édesanyám lábfeje ,főleg az ujjak vörösek,és fekete, száraz ,foltok jelentek meg a lábujjakon.Orvoshoz nem hajlandó menni főleg a kialakult járvány veszély miatt.Hová forduljunk,hogyan kezelhető a...
        Tisztelt Doktornő! A problémám tavaly novemberben kezdődött, amikor is egyfajta gyengeséggel járó szédüléses rosszulléteket tapasztaltam és ezek azóta is fennállnak. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy nem annyira forgó jellegű...
        Az esti inzulinom helyett véletlenül a nappalit adtam be. Az edti adagom 104 egység Toujeo. A nappali viszont Apidra 26-24-26. A Toujeo-t két lépésben tudom beadni: 80-24. Félálomban voltam amikor észrevettem, hogy az Apidrából adtam be 80...
        Jónapot kívánok! 25 éves vagyok,1 hónapja derült ki hogy cukorbeteg vagyok. 18,6 volt az éhgyomri vércukor szintem,nagyon megijedtem. Inzulint akartak bevezetni de én időt kértem! Diéta (160g szénhidrát) mozgás. 2 gyógyszert kaptam Diaprel...
        Kedve Doktornő! A vérképemmel kapcsolatban szeretném a segítségét, tanácsát kérni. Ha jól vagyok informálva , akkor az alábbiak a vashiányra utalnak. Szeretném megkérdezni, hogy a számok alapján mennyire súlyos a helyzet? Transzferrin 4,8...
        Tisztelt Doktor úr /Doktornő! A következő eredményt kaptam terheléses cukorvizsgálaton, kérem nézze meg és adjon tanácsot, hogy ez most mennyire rossz, van e szükség kezelésre? 188 cm és 88 kg vagyok. Továbbá a normál laborban a...