Inzulin beadása után miért emelkedik a vércukrom?

Tizenöt éve diagnosztizálták a cukorbetegségemet, és öt éve napi négyszeri inzulinra állítottak. Az esti utolsó inzulinbeadás előtt mindig megmérem a cukromat. Ilyenkor általában 6-8 között szokott lenni. Az éjszakai inzulinra nem kell enni, mégis többször előfordult már, hogy az éhgyomri cukrom 9-10-ig felmegy úgy, hogy a két mérés között nem eszek, csak alszom. Mi okozhatja a vércukorszint emelkedését?

WEBBeteg Szakértő válasza vércukor témában

Éjszaka az inzulinnal ellentétes hatású hormonok szintje (pl. a növekedési hormon) nő és ez okozza a reggeli vércukorszint emelkedést. Ezt kell ellensúlyozni kívülről bevitt inzulinnal. Azt tanácsolom, hajnali 2-kor mérje meg vércukorszinjét, és ha 5 mmol/l feletti, emeljen az esti inzulinadagján 1-2 egységet.

Dr. Laczkó Andrea diabetológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. február 12., 18:51 ;Megválaszolva: 2011. július 27., 11:27
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Vércukor szint - kezdődő...
Kedves Doktornő! Július eleji vérvizsgálati leletemnél a vércukor szintem 7, 1 mmol/l volt. A háziorvosom javaslatára megismételt vérkép...
Inzulinrezisztenciám van?
Másfél éve egy laborvizsgálat alkalmával 6.3 mmol/l éhgyomri vércukorszintet mértek nálam. 4 hónappal később terheléses vércukor-vizsgálat...
Felkelés utáni vércukoremelkedés
Rendszeresen mérem a vércukorszintemet, időnként napjában többször, esetenként éjszaka is, és gyakorlatilag mindig bőven a normális határon...
Pánikbetegség
okozhat -e magas 7-11 vércukorszintet a pánikbetegség?
Inzulin
Tisztelt Dr úr/Nő inzulin vizsgálatot végeztettem, de ahány orvos annyi válasz. Szeretném véleményét kérni eredményeimmel kapcsolatban.Glukóz:...