Cukorbetegség és alkohol

Édesanyám kb. 15 éve lett cukorbeteg (2-es típus) , de ezzel párhuzamosan pár éven keresztül küzdött az alkohollal is. Aztán jópár éve letette a poharat. Mostanában azonban egyre többször észlelek olyan dolgokat: lassúbb, zavartabb beszéd, megváltozott intonáció és artikuláció, biz. szavak ismétlése, vörös, gyulladt arc stb., amelyeket annak idején az ivás tüneteként tudtam be. Anyát nem merem kérdezni, mert félek, hogy ha már leszokott, akkor rossz hatása lenne ennek. (Számára ez tabu volt annak idején, nem volt hajlandó beszélni róla.) Az is felmerült bennem, hogy látom, hogy nem vigyáz a cukrára, sütizik, üdítőzik stb., a lába már nagyon csúnya. Lehetséges, hogy a tünetek a cukor tünetei is lehetnek? Előre is köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza tünetek témában

Kedves Kérdező!

Javasolnám, hogy Édesanyja keresse fel háziorvosát fizikális és laboratóriumi vizsgálat céljából. Ezek eredményeitől és az észlelt tünetektől függően további vizsgálat, például ideggyógyászati vizsgálat is szóba jön. Az észlelt beszédzavar hátterében állhat a korábbi tartós alkoholfogyasztás következtében kialakult agykárosodás (encephalopathia) , de lehet ettől független oka is. A kezeletlen cukorbetegség nem okoz ilyen tüneteket. Az arcon, lábon levő gyulladás összefüggésben lehet a cukorbetegséggel, látatlanban erről nem tudok nyilatkozni. Hosszú távon a nem kezelt cukorbetegség súlyos szövődményekkel járhat.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. november 29., 17:01; Megválaszolva: 2014. november 30., 15:12
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Magas cukor
Tisztelt Doktornő! 5 évvel ezelőtt kezdődött a pszichés problémám, több pszichés betegséget állapítottak meg nálam. Nyugtatót...
Vércukorérték
Kb 10 éve vagyok 2-es számú cukorbeteg és szedem a Merckformint 1000mg retard.Egy hónapja mérem otthon éhomi , étkezés előtti és 2 órával...
Emelkedett glükóz és orrspray
Tisztelt Doktor Úr/Hölgy! Érdeklődni szeretnék, hogy (allergiára) rendszeresen használt MOMENTASON SANDOZ orrspray okozhat-e labor eredményben...
Inzulinrezisztencia
Kedves Doktornő! Inzulinrezisztencia tünetek miatt a nőgyógyászom elküldött, terheléses vizsgálatra, aminek az eredménye alapján azt mondta, hogy...
GDM - utógondozás
Tisztelt Doktornő! Diétával kezelt GDM-es terhesség (éhomi glükóz: 4,0 mmol/l; 60 perces: 9,7, 120 perces: 8,5 mmol/l) után 3,5 hónappal (szoptatás...