Ingadozó vércukorszintet hogyan lehet kezelni?

Tisztel Válaszadó, Édesanyám, aki 67 éves az utóbbi egy hétben a következő vércukorértékeket mérte (eddig is mérte időszakosan reggelente, de nem volt eltérés, évekkel ezelőtt, amikor egyszer egy kötelező vérvizsgálaton vett részt akkor egy picit magasabb volt, 125 mg/dl): - 1 reggel éhgyomori vércukorszint: 116 mg/dl; - 2 reggel éhgyomori vércukorszint: 103 mg/dl; - 3 reggel éhgyomori vércukorszint: 102 mg/dl; - 4 reggel éhgyomori vércukoszint: 54 mg/dl (alacsony) ; 4 nap: étkezés után 1 órával: 80 mg/dl; - 5 reggel éhgyomori vércukorszint: 93 mg/dl; - 6 reggel éhgyomori vércukorszint: 41 mg/dl (nagyon alacsony) ; 6 nap étkezés után 1 és fél órával: 130 mg/dl. Az első nap után elkezdett diétázni, kihagyta a cukrot teljesen az étkezésből. Tudni kell még, hogy elhízott és keveset is mozog, és évek óta periodikusan olyan tünetei vannak mintha nem lenne teljesen józan: leesnek a szemei, alig tud beszélni stb. Ez csak időszakosan van és utána teljesen helyrejön. Amikor először jelentkeztek ezek a tünetek vércukorra gyanakodtunk, de abban az időben is mérte időnként reggel és nem mutatott eltérést. Aztán idegrendszeri betegségre is gondoltunk, de nem akart orvoshoz menni, mert előtte volt már egy néhányszor kórházban (sérvműtét, nőgyógyászati műtét, orbánc, autoimmun betegség, tüdőembólia gyanú, tüdőgyulladás - ezek kb 10 év leforgása alatt; az utóbbi 2 évben valamennyire stabilizálódott az állapota, de persze vannak gondok szívnagyobbodására és vérnyomására gyógyszert is szed) . Azt szeretném kérdezni, hogy Ön szerint ez ek a cukorértékek mire utalhatnak? 2-es tipusú cukorbetegségre? Lehet ettől ilyen tompa, amikor azok a fura állapotai vannak? (azt mondja nem érzi rosszul magát, csak fáradt, csak mi kívülállók látjuk ezeket a tüneteket) . Milyen kivizsgálások szükségesek és hogyan kezelik ezt az ingadozó vércukorszintet? Ha alacsony lenne, akkor mindig alacsonynak kéne lennie gondolom. Ön mire tippel? Válaszát előre is köszönöm, Üdvözlettel,

Dr. Brasnyó Pál válasza vércukorszint témában

Tisztelt Kérdező!

Kezelt cukorbetegség esetén az akutan jelentkező alacsony vércukorszint okozhat zavartságot, de ha ez irányban nem volt még kivizsgálás, akkor azt meg kell tenni.Diabetológiai/endokrinológiai vizsgálat javasolt, fontos a pontos diagnózis, tippelni nem szeretnék

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Brasnyó Pál
Dr. Brasnyó Pál Belgyógyász, nefrológus, diabetológus
Kérdés: 2013. május 30., 19:38 ;Megválaszolva: 2013. május 31., 16:03
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Vércukorszint és gyógyszer
15 éve 2-es tip. cukorbeteg vagyok. A kezdettől fogva diaprelt szedek reggel 2x 60 mg és napi 3 meforált 850 mg. Nincs is szerintem és a háziorvos...
Kezdődő cukorbetegség lehet?
Tisztelt Szakértő! Negyven éves 2 gyermek édesanyja vagyok és kissé (nagyon) túlsúlyos (156 cm-80 kg)! A második gyermekkel voltam terhes(aki 4...
reggeli vércukor emelkedés
Tisztelt Doktornő! A férjem 50 éves. Magsrvérnyomásra szed gyógyszert és kissé, de még nem kórosan megnagyobodott a mája, ami az ellenőrzések...
Ingadozó vércukorszint
Tisztelt Hölgyem/Uram! január vagyok cukorbeteg viszont a kórházból terheléses cukorvizsgálat nélkül, 1 hét után hazaküldtek 180g-os diétával...
Cukorterheléses vizsgálat
Tisztelt Doktor Úr! Külföldon dolgozok, és hiába mutatom az otthoni laboreredményeimet (7-8-ig volt) az itteni háziorvosnak. Egyszer megnézték...