1-es típusú cukorbetegség

Tisztelt Doktor úr/nő! A kislányom 1 éve 1-es típusú cukorbeteg, nem tudják beállítani a cukorszintjét. Ahova járunk kórházba azt mondják, hogy a hormonális fejlődés miatt ingadozik a cukorszintje. Az utóbbi 2 hónapban a kislány 15 kg-ot hízott, az orvosok szerint ez pedig az inzulintól történt. Aggódom! Ön szerint mit csináljunk, a kislány jelenleg is kórházban van, és a cukorszintjét még mindig nem tudják beállítani, ami 13-as szint alá nem megy.Ha sokáig ilyen magas cukor értékeket mérünk, milyen következményekkel járhat? Illetve kihez forduljunk, Ön mit ajánlana, mit tegyünk, mert 1 év elteltével a vizsgálatok nem hoztak eredményt. (inzulin adagok: Lantus este 9 órakor 20 egység, Humoliner étkezések előtt) Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Brasnyó Pál válasza gyermekkori diabetes témában

Tisztelt Kérdező!

A hormonális változások valóban okozhatnak vércukoringásokat, de több tényező is állhat a háttérben, ezt a kezelőorvosok jobban meg tudják ítélni, mint én. Amennyiben egyéb, hormonrendszert érintő betegség is felmerül, diabetológiában/endokrinológiában járatos gyermekorvost kell felkeresni. A kezelést illetően is több elehetőség merül fel, így a teljes analóg inzulin kezelés, vagy akár az inzulinpumpa kezelés, de ezt is a kezelőorvos tudja felmérni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Brasnyó Pál
Dr. Brasnyó Pál Belgyógyász, nefrológus, diabetológus
Kérdés: 2013. január 18., 20:38 ;Megválaszolva: 2013. január 21., 20:19
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Diabétesz kezelése
Tisztelt Doktornő! 2014.11.20-án derült ki, hogy a 11 éves kisfiam 1-es típusú cukorbeteg. Azóta kétfajta inzulint kap: Levemir bázis...
Ingadozò vécukor és egyebek
Tisztelt Doktornő! 40 éves nő vagyok. 2 gyermekem van. A kicsi 7 éves.Minkét terhességem alatt terhességi diabéteszem volt. Mellette a tsh értékem...
Neuropáthia
T. Doktornő! Évtizedek óta 2-es típusú cukorbeteg vagyok. Sajnos a betegség miatt a bal lábamat térd alatt amputálni kellett. A neuropáthiás...
Diabétesz, inzulin
Tisztelt Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, hogy ugye az elfogyasztott szénhidrátból, cukor lesz,ami a véráramba kerül, ezt a cukrot az inzulin...
Ajánlás kérése
Tisztelt Doktornő! 3 éve fennálló problémával fordulok Önhöz. Jobb bordaív alatti tompa nyomó érzés, ami jobb lábba sugárzik a lábfejemig. A...