Folyamatosan lehámló bőr

Tisztelt Doktor Úr/Nő! A bal tenyeremen mindenféle fizikai behatás nélkül képződött az ősz folyamán egy kb. 3 cm sugarú bőrkeményedés, majd az felrepedezve levált. Ezután újra megjelent a bőrkeményedés, ami ismételten levált. "Mg. emdl." feliratú kenőcsöt kaptam rá, mely megszünteti a bőrkeményedés kialakulását, azonban a terület alkalmanként viszket, és a friss, vékony bőr leválik a területről. Az érintett terület világos piros színű, gondolom a vékony bőrréteg miatt. Érintésre nem fáj. Mi okozhatja ezt a tünetet? Menjek el ismét orvoshoz? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Gál Mónika válasza hámló bőr témában

Kedves Kérdező!

Feltehetően túlzott elszarusodással járó ún. hyperkeratotikus ekcémával állunk szemben. Ilyenkor nem elegendő a fokozott bőrmegvastagodás leválasztása, hanem az ekcémás gyulladást is kell csökkenteni. Emiatt tanácsolom, hogy forduljon bőrgyógyászhoz.Lehetőség van a kezelés mellett az allergológiai kivizsgálására is.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Gál Mónika
Dr. Gál Mónika bőrgyógyász-allergológus
Kérdés: 2011. január 23., 05:24; Megválaszolva: 2011. január 26., 08:48
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Furcsa alakzat a bőrön
Tisztelt Doktornő! Furcsa foltok jelentek meg a lábamon, van legalább három, kettő halványabb, amik szinte alig látható barnásak, az egyik nagyon...
Örökletes hajhullás
Tisztelt Hölgyem/Uram! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 23 éves férfi vagyok és évek óta megkeseríti az életemet a kopaszodás gondolata....
Körömgomba
Kedves Doktor Nő! Most kezdtem el szedni az Orungal tablettát napi 2x2 adagban, körömgombára. Kérdéseim: - ha a páromnak is van körömgombája és...
Fogamzásgátló-szüneteltetés
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! 20 éves vagyok. 13-14 éves korom óta szedek fogamzásgátlót, az arcomat, illetve vállamat, hátamat, karjaimat ellepő...