Makacs lábgomba

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!

Jobb lábamon, a nagy lábujj tövében van egy 5-6 cm2-nyi terület, ahonnan nem tudom kiírtani a lábgombát, amelynek tünetei: apró vízszínű hólyagok, folyadékkal, a terület állandóan gyulladt, piros, de nem túl fájdalmas. Ha elkezed begyógyulni akkor azonnal újra előjönnek a hólyagok, berepedezik a bőr, néhol kicsit vérzik is, elkezd száradni, újra gyógyulni, és kezdődik előről, mindez pár naponta, kb 3-4 hónapja. Máshol is előjött hasonló, a jobb lábon, de Canesten hatására ott eltűnt. Eddig csak Canesten kenőcsöt használtam, meg amit amúgy is ajánlanak a neten: napi alapos lábmosás, szárítás, pamut zokni.

A kérdésem az, hogy van-e olyan krém ami erősebb a Canestennél és recpet nélkül kapható (nem szeretnék szakorvoshoz menni, mert az minimum fél nap, utazás).

Esetleg a krémeken kívül tehetek e mást, hogy eltűnjön a gomba?

 

Válaszát előre is köszönöm, Gábor

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Boros Miklós válasza a lábgomba témában

Inkább allergiás folyamat áll a háttérben, amit lehet hogy a gombás fertőzés indított el. Háziorvossal írasson fel lokális steroid krémet nappalra (pl. Advantan, Elocom), estére használjon lokális gombaellenes krémet (Pl. Lomexin), ill. szedjen este 1tbl.cetirizint.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. január 29., 09:13; Megválaszolva: 2010. január 29., 09:13
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kézi elváltozás számítógép...
Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az...
Bőr alatti kiütés
Tisztelt DoktorÚr/Nő! Egy olyan problémával fordulnék önhöz, ami már évek óta évente egyszer, de kétszer is akár előfordul, viszont amióta...
Anyajegyelváltozás
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Kettő darab kérdésem lenne. 1. A péniszemen kijött egy nagyon pici, barna anyajegy, valamelyik...
Összehúzódik a pèniszemen a bőr
Szèp Jó Napot Kívánok. Olyan problèmám lenne, hogy a Pèniszemen a bőr . Ègèsszen a has falig összehuzódik. Ès elègè kènyelmetlen ègő èrzès...
Mi okozhatja ezt?
Tisztelt Doktornő/Úr! Pár hónapja péniszem felső részén kidörzsölődés-szerű tünet jelent meg, viszonylag erős fájdalommal. Egy ideig csak...