Kézi elváltozás számítógép használata miatt.

Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az egész napot gép előtt töltöm. Régebben 1-2x kisebesedett a kezem, pontosabban érzékenyebb lett a bőr, ahol az az egérpadhoz ért. Most arra figyeltek fel a szüleim, hogy vörösebb és vastagabb a bőr és aggodalommal tölti ez el őket, hátha valamilyen betegséghez/gyulladáshoz vezethet ez. Semmilyen fájdalmat, gyulladást nem érzek, nincs más tünetem a látszati elváltozáson kívül, amit érzékelek. A kérdésem az lenne, hogy milyen következményei lehetnek ennek, hosszútávon alakulhat e ki emiatt valamilyen elváltozás, betegség? Amennyiben erre van esély, hogyan lehet ezt enyhíteni a számítógép használatának mellőzése mellett. Tisztelettel: Ádám

Dr. Bodnár Edina válasza ekzema témában

Valószinű, hogy allergiás reakcióval válaszol az egérpad anyagára, ezért ekcéma alakulhat ki a kezén. Esténként kenje szteroid krémmel, hogy a gyulladást visszahúzza.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2021. február 16.

Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek

Bőrsérülések ujjakon
Kedves Doktornő! Elég régi a jelenségem: az ujjaimon szétreped, kisebesedik a bőr. Elég kényelmetlen vele tevékenykedni, elég fájdalmas. Nem vegyi anyagoknak...
Bőrkiütések gyermeken
Üdvözlöm! Kislányom szeptemberben lesz 2 éves. A csatolt képeken lévő kiütések jelentek meg a bőrén (lábán, vállán). Szükséges ezekkel bőrgyógyászatra menni,...
Ekcéma tünetek kezelése és oka
Gyerekkorom óta szenvedek ekcémás tünetekkel. Általában egy bizonyos testrészen jelennek meg, ilyenkor a háziorvos szteroidos krémet írt ki rá, amit két...
Vissza-visszatérő kiütés
Tisztelt doktor nő! Szinte minden este előjön pirosság, szétpukkanó pici fehér hólyagok az arcomon. Egy éve már kezeltek ekcémával, szteroid krémet írtak fel...
Fájadalmas kiütés lábon, vállakon,...
Tisztelt Doktornő, Az alábbi problémával kapcsolatban szeretném a véleményét kérni, sajnos több gyógyszert és módszert is kipróbáltam az elmúlt évek során,...
Vörös Foltok a Lábszáramon
Tisztelt Doktornő.! Három héttel ezelőtt jelent meg a jobb alsó lábszáramon egy fura vörös folt., Ami késobb hámlani majd kissé viszketni kezdett. Először úgy...