• Allergia a Máriatövisre 2

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Allergiás reakciómat részletesen leírnám, hát ha tudnának mondani valamit: Az orvosom vérnyomáscsökkentőt és a rossz májfunkció miatt Legalont írt fel. A vérnyomáscsökkentőt 3-4 napig szedtem egyéb nemkívánatos okokból (szex), helyette elkezdtem szedni a BANO féle fagyöngy-galagonya-fokhagyma kapszulát. Régen is ezt szedtem (ezt kizárom). A vérnyomásom tökéletes lett. Aztán egy reggelen séta után csalánkiütés lett a kezemen, 1 óra múlva elmúlt. Minden nap jelentkezett egy óráig. Két napig semmilyen gyógyszert sem szedtem és az allergia akkor is jelentkezett. Furcsa mód –szerintem – csak akkor, mikor kimentem a szabadba. Talán az is lehetséges, hogy a gyógyszer előidézett valamit, amitől allergiás lettem valamire. Egy hét múlva, a tünetek annyira súlyosak lettek, hogy ügyeletre mentem. 2x2 Calcium-injekciót írtak fel és napi 180 mg FEXGEN-t. Azt mondták, hogy kb 1 hét alatt ürül ki a szervezetemből, így akkor is előjön, ha nem szedek gyógyszert. Kaptam még keserűsót, de bármilyen hihetetlen addig a Legalontól enyhe hasmenésem volt, a keserűsótól normális lett a székletem. Jelenleg Calcium-injekciókkal kell közlekednem. ettől és a Fexgentől jelentős mértékben javult az allergiám, de azt hallottam, hogy ezektől az allergiás szerektől meg cukros lesz az ember. Mikor az ügyeletre mentem, egy beteg eligazított és bár lehet semmi köze, mesélte: ugyanazon a napon, mikor először megjelent a kiütésem, volt ugyanilyen beteg ugyanilyen kiütésekkel, és nem tudták, hogy mi a baja. Rólam is csak feltételezik, hogy a gyógyszerre vagyok allergiás. Ilyen csalánkiütéses allergiám sosem volt, először azt hittem, hogy elkaptam valamit. Egyébként annyira nem viszket, elég minimálisan, ami talán ellentmond a csalánkiütésnek. Annyira „kiokosodtam”, olvastam: hideg vízzel lehet enyhíteni, ami be is vált. Talán a vértágító gyógyszerek okozzák, de már két hete nem szedem azokat, és amugy is csak 3-4 napig szedtem…. Remélem hátralévő életemben nem fog ez kísérni, mert elég borzasztó. Várom válaszukat, köszönöm.

        Dr. Gál Mónika válasza a máriatövis allergia témában

        Kedves Kérdező! Egyes gyógyszerek fényérzékenységet okozhatnak. Ez okozhatja, hogy a fénynek kitett helyeken alakulnak ki a kiütései. Az allergia ellenes gyógyszerek közül csak a szteroidok növelik a cukorbetegség kockázatát, azok is csak hosszútávú alkalmazással. A calcium nem hatásos, antihisztamin tablettát és erőteljes fényvédelmet, valamint bőrgyógyászati allergológiai kivizsgálást javaslok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. június 13., 21:57; Megválaszolva: 2011. június 16., 11:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, Van egy hároméves fiam, aki már 1-1,5 hónapja nagyon nehezen vagy egyáltalán nem kap levegőt az orrán. Hiába csöpögtetünk vagy szívom az orrát porszívóval semmit sem használ. Egy hete voltunk egy orr-fül gégésznél, aki...
        Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1,5 órával allergiás reakciók léptek fel nálam. Magas vérnyomás, pulzus, arczsibbadás. Sürgösen orvoshoz fordultam ezzel a...
        Két hónapja krónikus csalánkiütéstől, illetve bőrviszketéstől szenvedek. A tümeteimet nagymértékben csökkenti a Novocetrin nevű vénynélküli antihisztamin, melyet háziorvosom ajánlott. Két-három naponta veszek be egy darab tablettát...
        Tisztelt Doktornő! Szédüléses, gyengeséges tüneteim vannak több, mint fél éve. Múlt héten elmentem egy alapos vérvizsgálatra, ahol minden rendben, kivéve: Koleszterin: 5,6 mmol/L LDL: 3,63 mmol/L Eozinofil: 0,56 Giga/L Eozinofil:...
        Tisztelt DoktorNŐ/Úr! Allergiával kapcsolatos kérdésem a következő lenne. A súlyos allergiás reakció az anafilaxias sokk az allaergénnel történő találkozás esetén maximum mennyi idővel jelentkezhet. A kérdésem főként a gyógyszer...
        Jó napot. Olyan problémám lenne,hogy méhészkedéssel foglalkozom,körülbelül két éve.Csípett már meg méh többször is (nyakam,karom,bokám)kicsit megdagadt majd kb két napra rá eltűnt.Nemrégiben megcsípet közvetlen a szemem alatt...
        Tisztelt dr nő/úr! Orvosom többféle étel allergia miatt EpiPen inkekciót írt fel! Az lenne a kérdésem , hogy az van ráírva hogy nem tárolható hűtőbe de 25 fok felett se legyen.. De ha nyáron van 30 akár 40 fok is? Akkor mit csináljak?...
        Kedves doktornő, van egy 2 éve fennáló csalánkiütésem, amire lordestint és cetirizint szedtem, ami tökéletesen be is vált. Azonban most 11 hetes kismama vagyok és nem merem szedni ezeket a gyógyszereket. Bőrgyógyászatra csak februárra kaptam...
        Tisztelt Doktornő! Két éves koromban tojás érzékenységet mutattak ki nálam, de a háziorvosom nem foglalkozott ezzel, így fogyasztottam tojást, nagyon sokáig nem volt probléma az élelmiszerekkel. Viszont miután egyre idősebb lettem egyre több...
        Kedves Doktornő, A webbeteg egyik Fazekas Erzsébet által írt cikkében olvastam, hogy a perenniális allergiások száma 8-9000 körül van Magyarországon. (link alább) Szeretnék érdeklődni, hogy honnét származik ez az adat,illetve...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        Olajozott fültisztítás
        A túlzott fülzsír termelődése fülzsírdugó kialakulásához vezethet. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés