• A hársfateára is allergiás vagyok?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor! Két éve allergiás vagyok a következőkre: nyír, korai fák, feketeüröm, parlagfű, lándzsás utifű, de szerintem más is társult ezekhez. Nagyon meg voltam a héten fázva, táppénzen vagyok most is. Gondoltam, megtámogatom a szervezetem hársfa teával. Kimondottan útálom a gyógyteákat, ezt is viszolyogva ittam meg, de győzködtem magam, hogy használni fog, meg kell inni. Rá két és fél, három órára elkezdtem viszketni, a fejbőröm is, hatalmas piros tarjagos foltok lettek rajtam testszerte, és négyszer kellett wc-re mennem. Nagyon megijedtem, de arra gondoltam, hogy undorral ittam meg, biztos az váltotta ki. Hanem másnapra sem múlt el, mindig volt folyamatosan rajtam folt. Már azon gondolkoztam, hogy elmegyek az ügyeletre, de igyekeztem meggyőzni magam, hogy egyre kevesebb, és ha nem kaparászom, akkor nem terjed. Ittam kálciumot is, de nem használt. Aztán este bevillant, hogy mi van, ha a teától ugyan, de nem az undor miatt, hanem épp az allergia miatt vannak a viszkető foltok. Gyorsan bekaptam egy Telfast-ot, elmondtam egy imát, és csoda? reggelre elmúltak a foltok. Próbáltam utána nézni a keresztreakcióknak, de nem találtam olyat, hogy amikre én allergiás vagyok, azokra kereszthatásban van a hársfa, de nem tudok másra gondolni, hiszen a gyógyszertől elmúltak a tünetek, vagyis önmagamnak idéztem elő a "rohamot". Kérem, legyen kedves véleményezni, Ön is így gondolja-e. Valamint ha nem szedem a gyógyszert, a foltok ismét előjönnek-e, vagy csak ha allergént tartalmazó élelmiszert fogyasztok. Kaptam a tüdőgyógyásztól keresztreakciós tájékoztatót, de azon nincs pl. a hársfa. De ha nem ez volt a baj, akkor mi lehetett? (Elég idétlen kérdés, bocsánat.)Köszönöm a választ előre is, minden jót! Emese

        WEBBeteg szakértő válasza a keresztreakció témában

        Tisztelt Emese!

        Nagyon logikusan levezette a kialakult keresztreakció lehetőségét. Sajnos a nyírfappollen allergia szinte mindennel képes keresztreakciót adni. Nem fér kétség, hogy a hársfatea váltotta ki a viszketését és a Telfast pedig megszüntette. Mivel több teát nem ivott, igy hamar kiürült a szervezetéből. Vigyázzon a gyümülcs, vagy más növényi teákkal, főleg ilyenkor mikor még egy vírusinfekció is munkálkodik a szervezetében és ez is hozzájárulhat, hogy váratlan reakciók alakuljanak ki.

        Tisztelettel: Dr. Brugós László  pulmonológus-allergológus

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-09-28 19:22:06; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 08:34

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő/ Doktor Úr! 3 éve volt egy gerincsérv műtétem és azt követően fájdalomcsillapítónak Tramadolt adtak. Ezt az elején “rendszeresen” kellett szednem kb. 3 héten keresztül,amíg nem múlt el a fájdalom. 100mg volt a kezdő...
        Kb 3 hete arra lettem figyelmes esténként, hogy az egész testemen előfordul a viszketés. Nagyon érzékeny lett a bőröm és a viszketés enyhítése után kipirosodik, és felhurkásodik. Esetleg ennek lehetnek komoly okai? 2 hónapja lett egy...
        Kedves Doktornő, Van egy hároméves fiam, aki már 1-1,5 hónapja nagyon nehezen vagy egyáltalán nem kap levegőt az orrán. Hiába csöpögtetünk vagy szívom az orrát porszívóval semmit sem használ. Egy hete voltunk egy orr-fül gégésznél, aki...
        Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1,5 órával allergiás reakciók léptek fel nálam. Magas vérnyomás, pulzus, arczsibbadás. Sürgösen orvoshoz fordultam ezzel a...
        Tisztelt Doktornő! Szédüléses, gyengeséges tüneteim vannak több, mint fél éve. Múlt héten elmentem egy alapos vérvizsgálatra, ahol minden rendben, kivéve: Koleszterin: 5,6 mmol/L LDL: 3,63 mmol/L Eozinofil: 0,56 Giga/L Eozinofil:...
        Tisztelt DoktorNŐ/Úr! Allergiával kapcsolatos kérdésem a következő lenne. A súlyos allergiás reakció az anafilaxias sokk az allaergénnel történő találkozás esetén maximum mennyi idővel jelentkezhet. A kérdésem főként a gyógyszer...
        Jó napot. Olyan problémám lenne,hogy méhészkedéssel foglalkozom,körülbelül két éve.Csípett már meg méh többször is (nyakam,karom,bokám)kicsit megdagadt majd kb két napra rá eltűnt.Nemrégiben megcsípet közvetlen a szemem alatt...
        Tisztelt dr nő/úr! Orvosom többféle étel allergia miatt EpiPen inkekciót írt fel! Az lenne a kérdésem , hogy az van ráírva hogy nem tárolható hűtőbe de 25 fok felett se legyen.. De ha nyáron van 30 akár 40 fok is? Akkor mit csináljak?...
        Kedves doktornő, van egy 2 éve fennáló csalánkiütésem, amire lordestint és cetirizint szedtem, ami tökéletesen be is vált. Azonban most 11 hetes kismama vagyok és nem merem szedni ezeket a gyógyszereket. Bőrgyógyászatra csak februárra kaptam...
        Tisztelt Doktornő! Két éves koromban tojás érzékenységet mutattak ki nálam, de a háziorvosom nem foglalkozott ezzel, így fogyasztottam tojást, nagyon sokáig nem volt probléma az élelmiszerekkel. Viszont miután egyre idősebb lettem egyre több...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés