Hisztamin intolerancia

Tisztelt Dr. Keszthelyi Zsuzsanna! Tavasszal tej- és glutén intoleranciám alakult ki antbiotikum után. Pár hét múlva kemoterápiát kellett elkezdenem, ami azóta is tart. ( 3 alkalom Ec+cyclofoszfamid, 3 alkalom docetaxel+herzuma, ebből 1 van még hátra) . 2 hónapja valószínűleg hisztamin intolerancia alakult ki. Hasgörcs+ hasmenést okoz néhány étel (paradicsom, banán, dió, mák, mogyoró, ecet, stb) , melyek miatt erre gyanakszom. Olvastam a glutamin bélre gyakorolt jótékony hatásáról, bár az orvosom nem ajánlotta. Ön szerint ez segíthet, hogy a hátralevő egy kezelés miatt ezt szedjem? A glutamin megelőz vagy gyógyít is? Számíthatok e arra, hogy legalább a hisztamin intolerancia elmúlik? Mitől? Napi két Protexin Balance-t szedek tavasz óta. Érdemes ezt tovább szedni? Mit tanácsol még az én helyzetemben? Kissé nehézkes így kemoterápia+intoleranciákkal együtt. Nem a 12 kg fogyás aggaszt, hanem hogy ebből a helyzetből a további egészség romlást a bélrendszer tekintetében mivel tudom megelőzni. Köszönöm megtisztelő válaszát.

Dr. Keszthelyi Zsuzsanna válasza témában

Kedves Asszonyom!

Olvastam a panaszait. Azokat az élelmiszereket, amik a leírt panaszokat okozzák, feltétlenül kerülje el. A glutaminnak semmilyen gyógyító hatása ilyen esetekben nincs és nem is bizonyított. Kérem ne is szedjen különböző, nem orvostudományi alapon hírdetett készítmènyeket. Ezek hatása nem bizonyított, vizsgálatok sem állnak rendelkezésre, a hatékonyság bizonyítására. Óvakodjon ezen termékek használatától. Orvosa maximálisan megtesz mindent önért, az ő által előírt kezelést fogadja el, sajnos más termék nem létezik.

Nehéz tanácsot adni ebben az esetben, de csak a kezelőorvosa által javasolt készítményekben bíznék. A kezelések végeztével helyreáll a bél működése, a fogyás is. A hisztamin intolerancia nem biztos, hogy helyreáll, de elképzelhető.

Bízom benne, hogy az előírt kezelések után, ezek a panaszok elmúlnak. Jelenleg csak ezek a kezelések lehetségesek.

Tisztelettel:

Dr. Keszthelyi Zsuzsa

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. november 24., 14:29 ;Megválaszolva: 2022. november 24., 16:48
Kérdések és válaszok: Allergia
Normális-e a fogyásom
Tisztelt Doktornő! Augusztus végén derült ki, hogy tej-tojás intoleranciám/allergiám van. Dietetikus javaslatára teljesen mellőzöm a tej és...
Fém allergia kimutatása
Tisztelt Doktornő. Azt tapasztalom, hogy ha a szemüvegeim szára megkopik, kiütések jelennek meg az érintkezési felületeken. Úgy, mint fül...
Hisztaminintolerancia - Utrica
Üdvözletem! A kérdésem az lenne, hogy több mint 3 hete folyamatosan megjelenő Csalánkiütéseim vannak. Voltam már vele börgyógyásznál, fül-orr...
Bőrön megjelenő folt
Jó napot Doktornő! A mai reggeli órákban, megjelent egy kisebb piros folt rajtam (nyak környéki részen) . Nem türemkedik ki a bőrből az...
Gyógyszerallergia
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy korábban szedtem Apranax (naproxen) terméket, nagyon jól bevált, semmi panaszom nem volt...