Mometason orrspray túladagolás

Kedves Doktornő! Orrnyálkahártya duzzanata miatt Mometason Sandoz 50 mikrogramm/adag szuszpenziós orrsprayt írt fel a fül-orr-gégész. Tegnap éjjel akartam befújni az első adagot. A sós orrspray-nél hozzá vagyok szokva, hogy hallom és érzem a befújást, a Mometason befújásakor viszont semmit nem hallottam vagy éreztem, ezért azt hittem, hogy nem jött belőle semmi, és mire rájöttem, hogy minden alkalommal történt befújás, már vagy 4-5 adagot belefújtam egyetlen orrlyukba. Ezután olyan érzésem lett, mintha fejembe szállt volna a pezsgő, hirtelen erős szívdobogást éreztem, de ez egyből el is múlt, betudtam a hirtelen ijedtségnek, viszont a fújás óta zsibbad az arcom azon az oldalon, nyomást, fájdalmat érzek a szememben azon az oldalon, és az orromban belül is furcsa érzet van, mintha be lenne duzzadva, vagy meg lenne nagyobbodva valami az orrlyukban, ahova befújtam. Nagyon félek, hogy a felelőtlenségemmel valami komoly bajt okoztam, egész éjjel nem aludtam miatta és pánikoltam. Ön szerint mi okozhatja a fenti tüneteket? El fognak múlni? Nagy mértékű és veszélyes túladagolás történt? Szükséges felkeresnem orvost? A gyógyszer leírásában csak ennyit találtam, emiatt nem hívtam mentőt. "A javasoltnál nagyobb dózisban, szájon át vagy inhalációban adott kortikoszteroidok gátolhatják a hypothalamus-hypophysis-mellékvese (HHM) tengely működését. Kezelés: Tekintettel arra, hogy a Mometason Sandoz orrspray elhanyagolható szisztémás biohasznosulása < 1%, a túladagolás miatt nem valószínű, hogy a megfigyelésen kívül egyéb terápia szükséges lenne, melyet a megfelelő adagolással végzett kezelés indítása követ." Alapbetegségem egy évek óta változatlan méretű, minimális és tünetet nem okozó syringomyelia a 6-7 nyaki csigolya között, remélem, erre nincs hatása az orrspraynek. Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Hangonyi Csilla válasza Mometason orrspray túladagolás témában

Kedves Kérdező!

A Mometason orrspray egy adagjában olyan minimális szteroid mennyiség van, hogy biztosan nem okoz semmilyen egészség károsodást.

Panaszait okozhatja az allergia is, biztosan csak átmenetiek. A továbbiakban nyugodtan használja az orvos által előírt adagban.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. augusztus 07., 18:06; Megválaszolva: 2021. augusztus 07., 19:50
Kérdések és válaszok: Allergia
Jód allergia
Vesekő miatt kaptam egy kontrasztanyag injekciót , ami jódot tartalmazott. Majdnem meghaltak. Szeretném tudni, hogy ezek után , mindenféle jódra...
Piros folt a boron, etelallergia?
Lassan masfel honapja minden hetvegen vagy masodik hetvegen feltunoen nagy piros folt jelenik meg a kezemen fokent a bicepsz teruleten, de tegnap a csuklo es...
Csánkiütések, angiödéma...
Tisztelt Webbeteg, Azért fordulok Önökhöz is, mert hónapok óta húzódó, kellemetlen betegséggel állok szemben és már nagyon szeretnék a...
Honnan tudjam, hogy allergiás...
Tisztelt Doktornő! Vettem egy immunerősítő gyógynövény készítményt, tabletta formában, ami 3 gyógynövényt tartalmaz, köztük Echinaceát. 10...
Allergiámmal kapcsolatos kérdés
Kedves Doktornő! 2021.07.06-án az esti órákban Sió narancslé fogyasztása után (kb0, 5L) erős allergiás reakció lépett fel nálam. Lapockám alatt...