• Gyógyszer intolerancia

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/ Doktor Úr! 3 éve volt egy gerincsérv műtétem és azt követően fájdalomcsillapítónak Tramadolt adtak. Ezt az elején “rendszeresen” kellett szednem kb. 3 héten keresztül, amíg nem múlt el a fájdalom. 100mg volt a kezdő adag a végén pedig 150mg. Érezhetően erősebb volt ez a gyógyszer, mint egy algopyrin de azért mellette tudtam dolgozni illetve tanulni. Azóta átlagosan 2 havonta “kattan be” a derekam, akkor szoktam 2-3 napig napi 100mg Tramadolt használni. Igazából semmilyen komoly mellékhatása nem volt a gyógyszernek. Az utóbbi időben azt vettem észre hogy nem, hogy a 100mg-ot de az 50mg se tolerálja a szervezetem és olyan mint ha intoleránsá váltam volna a gyógyszerre úgy, hogy több éve alkalmanként használom teljesen panaszmentesen. Olyan érzés mint ha a gyógyszer “hatásai” felerősödtek volna ezen kívül, fejfájás, csalánkiütés és olyan érzés mint ha “túl sok” gyógyszert vettem volna be pedig múltkor már 25 mg vettem be a derék fájásomra. Azóta kiderült, hogy hisztamin intoleranciám van és oltvastam, hogy hisztamint szabadít fel a Tramadol a szervezetben. A kérdésem az lenne, hogy a hisztamin érzékenység miatt alakulhatott ki az intolerancia/érzékenység a Tramadolra vagy más dolog állhat a háttérben? Előre is köszönöm szépen a válaszát. (UI:A vérképem illetve a külön máj funkciókat néző vizsgálat eredményei nem mutatnak eltérést)

        Dr. Hangonyi Csilla válasza a hisztamin intolerancia, gyógyszer allegia témában

        Kedves Kérdező! A hisztamin intoleranciát többféle dolog okozhatja, többek között a bél gyulladásos betegsége, de többféle gyógyszer is. Nem lehet pontosan tudni, hogy Önnél mi volt a kiváltó ok. Az is előfordulhat, hogy allergiás lett a gyógyszerre. Gyógyszerallergia bármikor kialakulhat, akkor is ha gyakran, de akkor is ha ritkán szedi. A lényeg, hogy a Tramadolt le kell cserélni egy másik fájdalom csillapítóra, ha a szedése panaszokat okoz. Tisztelettel:

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Hangonyi Csilla
        tüdőgyógyász, allergológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Hangonyi Csilla

        Kérdés: 2018. december 19., 22:10; Megválaszolva: 2019. január 02., 17:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktórnő! Kb. három vagy négy napja a karomon megcsípett egy kisméretű darázs/vagy méh. Abból gondolom, hogy darázs,hogy nem maradt benne a fullánkja a bőrömbe. Persze ettől még lehetett aká méh is, annyi féle van, és nem vagyok...
        Tisztelt Doktornő! A Synlabnál allergia vizsgálatot végeztettem 2 éve, amikor almára, narancsra, és őszibarackra IgE pozitív eredményt hoztak ki. Azóta ezeket nem fogyasztottam, majd ez év júniusában a kontroll vizsgálat mindhárom esetben...
        Tisztelt Doktor Ur/No Nemreg csinaltattam egy allergia tesztet. Kimutattak, hogy a poratkara, a fufelekre es a csotanyra vagyok allergias ilyen sulyossagi sorrendben. Allergias tuneteim a mindennapokban nincsenek. A szuleim telken elofordul evente 1x, hogy...
        Tisztelt Dr nő/úr! Sajnos nagyon sokat szenvedek az allergiátol.. pollen allergiás elég agresszív (csalán kiütés , köhögés , orr-fül viszketés , az asztmám miatt sajnos fulladás-sipoló légzés is fel szokott lépni. Két kritikus időszak...
        Üdvözlöm! Gyermekkoromban elestünk motorral be kellett varrni a lábam ekkor kenték be jóddal, másnap olyan panaszaim voltak ami a gyomromat érintette mintha leállt volna az emésztésem erre mondták azt hogy jódérzékeny vagyok! Első...
        Tisztelt Doktor Nő/ Doktor Úr! 3 éve volt egy gerincsérv műtétem és azt követően fájdalomcsillapítónak Tramadolt adtak. Ezt az elején “rendszeresen” kellett szednem kb. 3 héten keresztül, amíg nem múlt el a fájdalom. 100mg volt a...
        Kb 3 hete arra lettem figyelmes esténként, hogy az egész testemen előfordul a viszketés. Nagyon érzékeny lett a bőröm és a viszketés enyhítése után kipirosodik, és felhurkásodik. Esetleg ennek lehetnek komoly okai? 2 hónapja lett egy...
        Kedves Doktornő, Van egy hároméves fiam, aki már 1-1, 5 hónapja nagyon nehezen vagy egyáltalán nem kap levegőt az orrán. Hiába csöpögtetünk vagy szívom az orrát porszívóval semmit sem használ. Egy hete voltunk egy orr-fül gégésznél,...
        Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1, 5 órával allergiás reakciók léptek fel nálam. Magas vérnyomás, pulzus, arczsibbadás. Sürgösen orvoshoz fordultam ezzel a...
        Tisztelt Doktornő! Szédüléses, gyengeséges tüneteim vannak több, mint fél éve. Múlt héten elmentem egy alapos vérvizsgálatra, ahol minden rendben, kivéve: Koleszterin: 5, 6 mmol/L LDL: 3, 63 mmol/L Eozinofil: 0, 56 Giga/L Eozinofil: 9,...